Metal Gear Solid Delta PS5 vs. PS5 Pro teljesítmény: hát ezt pont nem gondoltuk volna!

A Metal Gear Solid 3 remake a PS5 Pro-n a vártnál rosszabbul teljesít – figyelmeztet a Digital Foundry. A tesztek szerint a Konami klasszikusának felújítása több FPS-esést szenved el az erősebb konzolon, mint a sima PS5-ön. A Snake Eater modernizált változata augusztus 28-án jelenik meg, de a jelek szerint a legsimább élményt nem a Pro, hanem az alapmodell biztosítja.

 

Már csak napok vannak hátra, hogy visszatérjünk minden idők egyik legnagyobb játékához. A Metal Gear Solid 3 remake formájában érkezik vissza, azzal az ígérettel, hogy a legendás klasszikus eddigi legjobb kiadását kapjuk. A közösség izgatottan várja, hogy újra átélje a Virtuous Mission Delta Snake Eater küldetést modernizált irányítással és az Unreal Engine 5 látványos technikai hátterével. Ugyanakkor sokan úgy érzik, egy zavaró probléma továbbra is fennáll: a grafikus motor teljesítménye.

 

Mit derített ki a Digital Foundry?

 

A Digital Foundry tesztjei szerint az alap PS5-ön két üzemmód áll rendelkezésre: Quality és Performance. Quality módban a játék 30 fps-t céloz meg, dinamikus 1080p–1584p felbontással, jobb részletességgel. Performance módban 60 fps-re törekszik, de a felbontás 720p–1080p közé esik, több grafikai kompromisszummal. A meglepetés azonban a PS5 Pro-n érkezett: a játék ezen a konzolon gyengébben fut, mint várnánk.

A PS5 Pro verzió örökli az alap PS5 Quality módjának vizuális előnyeit (jobb tárgy- és árnyékrészletesség, erősebb globális megvilágítás, tisztább környezeti árnyékok), és kiegészül a Sony PSSR felskálázási technológiájával, amely csökkenti a mozgás közbeni vibrálást. Ugyanakkor ez a technológia részletvesztést is okoz, és nem szünteti meg teljesen a kép zajosságát, ami bizonyos helyeken – például rácsokon vagy lombfelületeken – zavaró vibrálást eredményez.

A gondokat tetézi, hogy a PS5 Pro fps értékei helyenként az alap PS5 Performance módja alá esnek. „A PS5 Pro FPS-e játékmenet közben átlagosan alacsonyabb, mint a sima PS5 Performance módjában. Már a kezdő leszállási területen is 60 fps alá esik, miközben PS5-ön nincs ilyen probléma. És innen a különbség csak nő.” – áll a beszámolóban (via The Gamer).

 

Hiányzó kompromisszumos mód

 

A nagyobb akciójelenetek és a víz alatti szakaszok minden verzió stabilitását próbára teszik, de a PS5 Pro helyzete különösen szokatlan. A Digital Foundry kiemelte, hogy hiányzik egy 40 fps-es üzemmód, amely kiegyensúlyozná a képminőséget és a teljesítményt. A játék augusztus 28-án érkezik, és hacsak nem fut be addig egy javító patch, a legjobb választás továbbra is az alap PS5 Performance módja lesz.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)