Black Myth Wukong rendezője összeomlott a megjelenés után – de olyan ígéretet tett, amitől minden rajongó felvillanyozódott!

A Black Myth: Wukong rendezője őszintén beszélt a játék megjelenése utáni kríziséről, és arról, hogyan jutott el egy tervezett DLC-től egy teljesen új játékig. A történet azonban nem csak drámai, hanem izgalmas ígéretet is hordoz: Sun Wukong vissza fog térni – de még senki sem tudja, hogyan.

 

A Black Myth: Wukong nem csupán nagyszerű játék volt, hanem 2024-ben elnyerte az Év Játéka díjat is. Ez lett a Steam legnépszerűbb egyjátékos címe a legtöbb egyidejű játékossal, és a közösség által kiosztott díjakból is a legtöbbet gyűjtötte be. A Game Science alkotása gyökeresen megváltoztatta a gondolkodást Kínában: rengeteg stúdió kezdett olyan projekteket, amelyek a Wukong által népszerűvé tett receptből merítenek – kemény játékmenet, keleti mitológia és határtalan ambíció.

 

Wukong visszatér, de hogyan?

 

Ekkora hatás után a közösség érthetően még több Black Myth-élményt akar: legyen az DLC vagy folytatás, amely újra elhozza a Majomkirály legendáját. A Gamescom 2025 nyitóeseményén kiderült, hogy az utolsó bejelentés a Black Myth: Zhong Kui volt – a Game Science új játéka, amely egyértelműen jelzi, hogy a Black Myth immár önálló sorozattá vált. A rajongók izgatottak, de van egy történet, amit el kell mesélni.

A stúdió vezetője, Feng Ji nem titkolta, hogy a Wukong megjelenése után – 2020 augusztusában – komoly „válságon” ment keresztül. A kínai alkotó a Weibón írta le, hogyan szorította sarokba az elvárások és kételyek kettőssége. Mindemellett azonban leszögezte: Wukong útja folytatódni fog, akár kiegészítőként, akár valami más formában.

Bár a Game Science jelenleg a Black Myth: Zhong Kui fejlesztését helyezi előtérbe, nem feledkezett meg a rajongókról. Feng Ji őszintén vallott érzéseiről: „Akkoriban leginkább a zavarodottság, az üresség és egyfajta félelem uralkodott rajtam (tudom, drámainak hangzik, ne ítéljetek el). Nem számított, mennyire szégyelltem, hogy ’nem tudtam boldog lenni’, ezek az érzések hullámokban törtek rám, főleg amikor elárasztottak a kérdések: ’Lesz DLC vagy nem? Milyen karakterek lesznek benne? Mikor jön ki?’”

Mint mondja, felnőttként profi abban, hogy lenyomja magában a negatív érzelmeket és „összeszedi magát” a munka érdekében. De végül rájött valamire: nem a DLC volt az igazi út.

 

„Sun Wukong teljesebb formában tér vissza”

 

„Nyilvánvalóvá vált számomra, hogy akik a DLC-t kérik, azok a Black Myth Wukong és a Game Science igazi rajongói, akik eljuttattak minket idáig.” – mondta Ji. A fordulat akkor jött el, amikor társalapító Yang Qi felvetette: „Nem inkább valami újat kellene alkotni ahelyett, hogy DLC-t csinálnánk?” Ez hatalmas megkönnyebbülést hozott számára, és végül sikerült meggyőznie a fejlesztőcsapatot, hogy kezdjék el a Black Myth: Zhong Kui munkálatait.

Valójában a Wukong DLC már hónapok óta fejlesztés alatt volt, de úgy tűnik, a Zhong Kui kedvéért félretették. A rendező így fogalmazott: „A DLC sem lett volna rossz döntés, de most inkább egy teljesen új epizódot akarunk készíteni: új hős, új játékmenet, új grafika, új technológia és új történet. A nulláról akarunk kezdeni, nem pedig meglévő formulákhoz ragaszkodni.”

Feng Ji hozzátette: „Sokan gondolhatják, hogy a DLC biztonságosabb, gyorsabb és kiszámíthatóbb út. De a rajongói ötletek, amiket láttam, sokkal vadabbak voltak annál, mint amit mi kitaláltunk. Ahogy ti, én is szeretem a Nyugati utazás világát, a démonok, szörnyek, istenek és buddhák univerzumát. Sun Wukong vissza fog térni, amikor eljön az ideje, egy teljesebb és erőteljesebb formában.”

Jelenleg két lehetőség áll a rajongók előtt: Wukong vagy közvetlen folytatásként, vagy egy ambiciózus kiegészítőként tér vissza. Egy biztos: előbb a Black Myth: Zhong Kui kerül a fókuszba, amelynek elkészítése még évekig eltarthat. Addig türelemmel kell várnunk.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)