A PlayStation kudarca a games-as-a-service területen fontos leckéket adott a Sonynak. Hermen Hulst a „tapasztalatok sokszínűségét” és szigorúbb minőségellenőrzést helyez előtérbe a Concord fiaskó után, miközben a Helldivers 2 megmutatta a modell valódi lehetőségeit.
A PlayStation továbbra is erősen érdekelt a games-as-a-service területén, és bár a Concord bukása, illetve más stúdiók késései és törlései megnehezítették a helyzetet, a Sony még mindig hisz az új lehetőségekben és a Helldivers 2 óriási sikerében. A japán vállalat kitart amellett, hogy a Bungie segítségével próbálja sínre tenni több fejlesztés alatt álló szolgáltatásalapú játékát. A PlayStation Studios egyik vezetője azonban most tisztázta: a lényeg már nem a mennyiség.
A Concord bukása leckét adott a Sonynak
A Financial Times-nak adott interjúban Hermen Hulst kijelentette, hogy a games-as-a-service címek száma többé nem kulcsmutató; sokkal fontosabb a változatos élmények és közösségek biztosítása. Az igazgató arra bátorítja a stúdiókat, hogy „merjenek nagyot álmodni”, de közben sokkal szigorúbb felügyeletet alkalmazzanak, hogy elkerüljék az újabb fiaskókat, mint amilyen a Concord volt.
Ez a szemléletváltás csökkenti a rövid távú ambíciót, amely korábban 12 vagy annál több szolgáltatásalapú játék kiadásáról szólt. A döntés több, hatalmas befektetést igénylő projekt leállítása után született, mint például a The Last of Us Online vagy egy szolgáltatásalapú God of War. A fordulópontot azonban egyértelműen a Concord jelentette, hiszen a Firewalk Studios FPS-e (amelyet a Sony azóta be is zárt) egy túltelített piacon indult, olyan óriások árnyékában, mint a Fortnite vagy az Apex Legends, ráadásul fizetős formában, újdonság nélkül.
Hogyan próbálnak elkerülni egy újabb kudarcot? Hulst így magyarázta: „Azóta sokkal szigorúbb és gyakoribb tesztelést vezettünk be, számos különböző formában. Minden bukás előnye… hogy az emberek most már értik, mennyire szükséges ez a felügyelet.” A Sony jelenleg szorosabb és rendszeresebb monitorozást folytat, amely a csoportos tesztelésre és az úgynevezett „kereszt-tanulásra” épül a belső csapatok között.
A cél, hogy a tervezés, a monetizáció vagy az identitáshiány hibáit még időben felfedezzék. A PS Studios vezetője ugyanakkor tisztában van azzal, hogy újabb bukások is jöhetnek: „Azt szeretném, ha a kudarcok korán és olcsón történnének. Tudatosan közelítünk az IP-alkotáshoz: megérteni, hogyan válhat egy új koncepció ikonikussá a PlayStation számára, és miként alakulhat át olyan franchise-zá, amely a videojátékokon túl is megállja a helyét.”
Forrás: 3djuegos



