A King Art Games direkt felmérte a játékosok érdeklődési körét, és ez befolyással volt arra, hogy miképp fejlessze a Dawn of War legújabb részét.
Az RTS-játékok szerelmeseinek egyik furcsa tulajdonsága az, hogy ezeket a játékokat készítő emberek, és az őket finanszírozók gyakran elfelejtik, hogy a műfaj kezdeti népszerűségét a kiváló minőségű egyjátékos kampányok hajtották. Az emberek a StarCraft 2-t látva azt gondolják, hogy mindez a kompetitív többjátékos módnak és az eSportnak köszönhető. Így született meg a Stormgate: egy veteránok által tervezett játék, amely a Warcraft 3 és a StarCraft 2 iránti szeretetre épít. A játék azonban befejezetlen, unalmas kampánnyal indult, és azóta is küszködik.
Bár a versenyszerű játékok kétségkívül felelősek mindkét játék irigylésre méltó hosszú élettartamáért, a legtöbb játékos nem is foglalkozik a többjátékos móddal. A legtöbb embert a kategóriájában legjobb kampányok vonzották a játékhoz. Ezek vezettek a történetmesélés és a küldetéskialakítás terén, és ez tette őket a valaha tervezett legjobb stratégiai játékok közé. A Dawn of War 4 mögött álló stúdió, a King Art Games nem felejtette el ezt.
„Narratív játékok készítéséről vagyunk híresek, és az Iron Harvest sztori módja nagyon jó fogadtatásban részesült. Számunkra tehát teljesen egyértelmű volt: a kampányok a játék egyik legfontosabb pilléreként szolgálnak. Megkérdeztük az Iron Harvest játékosait, hogy számukra melyik módok a legfontosabbak. A válaszok túlnyomó többsége az egyjátékos tartalom és a kampány volt. Az az ötletünk támadt, hogy ahelyett, hogy csak egy Space Marine kampányt készítenénk, vagy egy olyan kampányt, amelyben mindenki kap egy kis részt, inkább mind a négy frakciónak készítsünk egy-egy nagy kampányt. Ez természetesen már önmagában is rengeteg munkát jelent, de aztán megkérdeztük magunktól, hogy tudjuk az egyes kampányokat dinamikussá tenni. Lehetnek-e opcionális küldetések, és biztosíthatjuk-e, hogy a játékosok döntései számítanak? Most már megvannak ezek a négy izmos kampányok és a tutorial is,” mondta Jan Theysen, kreatív igazgató és a játék rendezője.
„A többjátékos módra fókuszálunk leginkább. Természetesen lesznek multiplayer módok azok számára, akik barátaikkal vagy más játékosokkal szeretnének játszani. De ahogy a közösség visszajelzéseiből is látszik, és ahogy mi is emlékszünk, amikor fiatalabbak voltunk, az RTS játékoknál az volt a legkedvesebb számunkra, és ez alakította ki a műfaj iránti ízlésünket, hogy az egyjátékos kampányok maradtak meg leginkább az emlékezetünkben,” tette hozzá Elliott Verbiest, senior játéktervező.
Ez megkönnyebbülés, de nem igazán meglepő a Dawn of War esetében, amely mindig is nagyobb hangsúlyt fektetett az egyjátékos kampányokra, bár ez a Dawn of War 3 esetében nem volt annyira hangsúlyos…
Forrás: PCGamer



