Battlefield 6 szűrők nélkül: a YouTuber trükkje akkora vitát robbantott ki, hogy az EA kénytelen volt megszólalni!

Egy YouTuber eltávolította a színfiltereket a Battlefield 6-ból, és a rajongóknak annyira megtetszett a végeredmény, hogy az Electronic Arts végül hivatalos magyarázatot adott. Több ezer játékos vitatkozik arról, vajon engedélyezni kellene-e a szűrők kikapcsolását a Battlefield Studios lövöldéjében.

 

A videojátékok, bármennyire törekszenek a realizmusra, gyakran használnak különféle szűrőket, effekteket és vizuális trükköket, hogy a „valósághűséget” a készítők elképzeléseihez vagy a filmes vizuális nyelvhez igazítsák. Arra azonban kevesen számítottak, hogy a Battlefield 6 még jobban néz ki színfilterek nélkül. Egy nemrég közzétett videó megmutatta, milyen a játék ezek nélkül a kiegészítők nélkül, és a rajongók teljesen le voltak nyűgözve, sokan azt kívánják, bárcsak így élvezhetnék a játékot. A hatás akkora volt, hogy a Battlefield Studios hivatalosan is elmagyarázta, miért alkalmazták ezeket az esztétikai megoldásokat.

A Vic’s Corner csatorna augusztus 23-án publikált videója bemutatta, hogyan változtatja meg a színkorrekció az egyes pályák megjelenését. Míg a korábbi részek, például a Battlefield 3 és a Battlefield 4 jellegzetesen kékes, illetve vöröses árnyalatokat kaptak, addig a Battlefield 6 a mély kéktől a meleg szépia tónusokig terjedő szűrőket használ. A videó készítője ezeket távolította el, és így a közösség összehasonlíthatta a „nyers” és a szűrőzött verziót, vitatkozva arról, melyik látványvilág a jobb.

A játékosok reakciója azonnali volt. A Redditen egyesek szerint a játék valódi szépsége csak a szűrők nélkül érvényesül, míg mások inkább az eredeti, filmes hangulatot kedvelik. Akadtak olyan hozzászólások is, amelyekben bevallják, hogy korábban fel sem tűnt nekik a filterezés, de így utólag mindkét stílust látványosnak tartják.

 

A Battlefield Studios elmagyarázta, miért ilyen a Battlefield 6 látványvilága

 

A fejlesztőcsapat részéről Kevin Johnson közösségi menedzser, ismertebb nevén T0talFPS szólalt meg a vita kapcsán, és tisztázta, hogy a filterek nem felszínes Instagram-szerű effektek. Elmondása szerint minden pálya külön színkezelést kapott annak érdekében, hogy visszaadja az adott helyszín sajátos atmoszféráját, beleértve a különféle biomokat és a hőmérsékleti viszonyokat.

Hozzátette, hogy a stúdió folyamatosan finomít a vizuális részleteken a közösség visszajelzései alapján a Battlefield Labs és a bétaidőszak során. Végül Johnson biztosította a játékosokat arról, hogy a fejlesztők figyelembe veszik a visszajelzéseket, és a végső megjelenésig tovább csiszolják a játék esztétikáját és más jellemzőit.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)