TECH HÍREK – A Gamescom előtt az Nvidia bemutatta, hogyan állt át a GeForce Now a legújabb Blackwell architektúrára, amely eddig a GeForce RTX 5000 sorozatban volt látható, és milyen új funkciókkal bővül a szolgáltatás.
A frissítés gerincét a korábban a GeForce RTX 5000-es kártyákban megismert Blackwell architektúra adja. Az Ultimate előfizetés RTX 5080 szintű, asztali GPU-nak megfelelő szerverhardvert és AMD Zen 5 CPU-kat kapott. Az új infrastruktúra 62 TFLOPS teljesítményt, 48 GB-os frame buffert, valamint akár 2,8-szoros sebességnövekedést kínál az előző generációhoz képest, részben az Nvidia DLSS 4 Multi Frame Generationnek köszönhetően.
Az egyik legizgalmasabb újítás a Cinematic Quality Streaming (CQS), ami több funkció összessége: YUV 4:4:4 chroma sampling, 10 bites HDR, AV1 támogatás Reference Picture Resamplinggel (RPR), új MI-alapú élességszűrők a zaj és artefaktok csökkentésére, valamint a HUD tisztább megjelenítésére és pontosabb DPI-kezelésre. Ez utóbbi fontos, mert korábban előfordult, hogy a GeForce Now nem ismerte fel pontosan a felhasználó eszközének natív felbontását, és alacsonyabb felbontásban indította a játékot, homályos képet adva.
A CQS különösen szembeötlő javulást hoz részletgazdag játékokban, például a Black Myth: Wukong-ban, amely teljes path tracing támogatással rendelkezik. Bekapcsolt CQS mellett a finom részletek – például a növényzet vagy a főhős haja – sokkal tisztábbak, így mérséklődik a felhőalapú játékok egyik legnagyobb hátránya a lokális élménnyel szemben: a tömörítés miatti minőségvesztés. A különbség főként nagy 4K kijelzőkön látványos. A legtöbb CQS-funkció egyébként nemcsak Blackwell-alapú szervereken lesz elérhető.
Gyorsabb, erősebb, mint a konzolok?
Az Nvidia össze is hasonlította a szolgáltatását a PlayStation 5 Pro-val a Cyberpunk 2077 példáján keresztül. Az új Ultimate szint könnyedén kezeli a path tracinget és a 4K@120 FPS streamelést. Ezzel szemben a PS5 Pro ray tracing mellett legfeljebb 40 FPS-re képes, és látványban sem közelíti meg a PC-s élményt. Az Nvidia szerint a PS5 Pro-nál háromszor erősebb hardverével a legjobb „konzolszerű” élményt ma már a felhős szolgáltatáson keresztül lehet elérni.
A GeForce Now a késleltetés terén is fejlődik, amely eddig a cloud gaming egyik legnagyobb problémája volt. Az Nvidia szerverei eddig is támogatták a Reflexet, de most Rivermax hardveres csomagvezérléssel frissülnek, amely közvetlen adatátvitelt biztosít a GPU-hoz és onnan vissza, így minimalizálva a CPU terhelését és a lagot. Az Nvidia emellett internetszolgáltatókkal együtt dolgozik az L4S (Low Latency, Low Loss, Scalable throughput) hálózati protokoll bevezetésén, amely csökkenti a csomagküldésből fakadó késleltetést – bár ehhez a routereknek is támogatniuk kell az L4S-t.
Mobil és TV-s élmény új szintre emelve
A helyi eszközökön az Nvidia biztosítja a natív Steam Deck appban a 90 FPS streamelést, míg az új Lenovo Legion Go S-en és LG TV-ken akár 120 FPS is elérhető. LG OLED monitorokon 5K@120 FPS, 1440P@240 FPS, de akár 1080P@360 FPS streamelés is megvalósítható. Az Nvidia demonstrációja szerint 360 FPS streamelés mellett kevesebb mint 30 ms végpontok közötti késleltetés érhető el, 15–17 ms-os csúcsértékekkel – ez már bőven alkalmas kompetitív lövöldözős játékokra is.
A vállalat bővíti a GeForce Now támogatását kormányos játékokra, valamint több mint 2200 új Steam címre, amelyek élvezhetik az új Install-to-Play funkció előnyeit. Emellett limitált ideig kipróbálható lesz a szolgáltatás egy demója, amely lehetővé teszi például a Fortnite streamelését közvetlenül Discordon keresztül.
Az Nvidia eddig is a legjobb felhős játékélményt kínálta, és ezek az újítások még közelebb hozzák azt a lokális élményhez. A bevezetés fokozatosan indul jövő hónaptól, kezdetben 20 játék támogatásával.
Forrás: WCCFTech



