Az egyjátékos, narratívára épülő belső nézetes lövöldözős játékról többet is elárult a BioShock rendezője, aki a Ghost Story Gamesnél évek óta dolgozik ezen a projekten.
A marketinganyagok, például a trailerek elkészítése sok időt és energiát igényel, és a fejlesztők minden erőfeszítésüket a Judas befejezésére próbálják összpontosítani. Hiányzik nekik az a korszak is, amikor közvetlenebb kapcsolatban álltak a játékosokkal. Remélik, hogy gyakrabban tudnak majd kommunikálni velünk, hogy új részletekkel szolgáljanak a munkájukról anélkül, hogy túl sokat elárulnának a Judas tartalmáról. A cél az, hogy ezt meglehetősen egyszerűen tartsák, vagyis gyakrabban adjanak híreket, mint korábban, de nem feltétlenül mindig látványos trailerrel és tökéletesen kidolgozott végleges képekkel.
A Ghost Story Games éppen most ért el egy fontos mérföldkövet: elkészült a Villainy, a Judas központi eleme. Amikor a BioShockot vagy a BioShock Infinite-et játsszuk, a gonosz mindig gonosz marad. Fontaine és Comstock mindig a rosszfiúk lesznek. A Judasban a cselekedeteink a Big 3 tagjait vonzzák hozzánk barátként, de ha egyiküket eléggé figyelmen kívül hagyjuk, akkor ő lesz a gonosz. Ettől kezdve új képességekhez jutnak hozzá, amivel meghiúsíthatják a cselekedeteinket és a céljainkat. Végül döntenünk kell, kire összpontosítjuk az energiánkat, és kit fogunk elidegeníteni.
Ken Levine személyes kedvence minden időkből a Middle-earth: Shadow of Mordor a Nemesis-rendszer által lehetővé tett emergens játékmenet miatt. A rendszer lehetővé teszi, hogy kis kapcsolatokat alakítsunk ki több orkkal. Azonban a céljaik kissé eltértek a mieinktől, mert olyan sok különböző ork van, és nincs idejük karaktereket kialakítani belőlük. A Judasban közelről megismerhetjük ezeket a karaktereket. Azt akarják, hogy az egyikük elvesztése olyan legyen, mintha egy barátot veszítenénk el. Ezzel a dinamikával akarnak játszani, és azt akarják, hogy ez a választás nagyon nehéz legyen. A Big 3 (nagy hármas) mindannyian versengeni fognak a kegyeinkért és a figyelmünkért. Megvesztegethetnek, megmenthetnek a csatában, rosszindulatúan beszélhetnek a többi karakterről, és megoszthatják velünk legsötétebb titkaikat, de végül el kell döntenünk, kiben bízunk és kiben nem.
A BioShock Infinite-ben rengeteg energiát fektettek Elizabeth-tel való kapcsolatunk fejlesztésébe. A játék végére mindent megtudtunk róla, képességeiről, reményeiről és álmairól, de az igazság az, hogy ő szinte semmit sem tudott rólunk, a Bookert játszó játékosról. A Judasban a Big 3 figyel minket, miközben játszunk, és nemcsak a harcokhoz, a hackeléshez és a kraftoláshoz való hozzáállásunkról alkotnak véleményt, hanem legfőképpen a másik két karakterrel való interakcióinkról.
A Villainy mérföldkő részeként elvégezték a legnagyobb játéktesztet is, ahol az új játékosok első kézből tapasztalhatták meg ezt a funkciót. Minden tesztelés alkalmával rengeteget tanulnak, és imádják, hogy ilyen szintű ismeretekkel rendelkeznek a játék fejlesztése során. A tesztelők rengeteg értékes visszajelzést osztottak meg a döntések súlyáról és azok kimenetelére gyakorolt hatásáról, a karakterek motivációinak megismerése iránti érdeklődésükről, valamint arról, hogy a Big 3 segítségével (vagy ellenük) pillanatok hogyan változtatták meg jövőbeli döntéseiket.
Mikor jelenik meg a Judas PlayStation 5-re, Xbox Series-re és PC-re? A Ghost Story Games szeretne pontos dátumot adni, de még nem állnak készen a véglegesítésre. A megjelenési dátumok könnyen csúszhatnak, és nem szeretnék bejelentés után módosítani azt. De tudják, hogy a Judas addig nem igazi játék, amíg a játékosok nem kapják meg, és erre a napra törekszik a csapat minden tagja.




