Ezért vérzik több sebből a Metal Gear Solid Delta grafikája egy 350.000 Ft-os konzolon – az Epic Games vezére szerint nem az Unreal Engine 5 a hibás!

Ha a Metal Gear Solid Delta gyengén fut egy 350.000 Ft. körüli konzolon, mint a PlayStation 5 Pro azért nem az Unreal Engine 5 felelős – legalábbis Tim Sweeney, az Epic Games vezérigazgatója szerint. A cégvezető elhárítja a felelősséget, és inkább azokat a fejlesztőket bírálja, akik csak a csúcshardverre optimalizálnak.

 

Az Unreal Engine 5 továbbra is az egyik legerősebb és legambiciózusabb eszköz a realisztikus játékok fejlesztésében, ám viták övezik. A 2022-es hivatalos rajtja óta – két évnyi béta és korlátozott hozzáférés után – rohamosan nőtt a rá épülő játékok száma, ám mindegyiknél ugyanaz a gond jelent meg: a teljesítmény gyakran hagy kívánnivalót maga után. Bugok, erőforrás-kezelési gondok és FPS-esések miatt az Epic motorja sok kritikát kapott, de Tim Sweeney, a vállalat vezérigazgatója inkább a fejlesztőkre mutat, semmint a motorra.

Sweeney szerint sok stúdió hibát követ el, amikor először csúcskategóriás hardverre fejleszt, és csak a folyamat legvégén próbál optimalizálni a gyengébb gépekre. Ez vezet a szaggatáshoz, stabilitási gondokhoz és teljesítménybeli problémákhoz olyan UE5-ös címekben, mint a Metal Gear Solid Delta: Snake Eater vagy a Wuchang: Fallen Feathers. Úgy véli, a mai játékok bonyolultsága miatt ezeket a gondokat nem lehet pusztán motor szinten megoldani: szoros együttműködés kell a fejlesztők és az Epic mérnökei között.

 

Az Epic mégis javít a támogatáson

 

Az Unreal Engine 5 egyik visszatérő problémája a grafikai erőforrások és a fejlett fizikai számítások kezelése, ami különösen a közép- és alsó kategóriás PC-ket és konzolokat terheli meg. Más tipikus gondok közé tartozik a hosszú töltési idő, a nyílt világú, részletes pályákon jelentkező szaggatás, bizonyos videokártyákkal való inkompatibilitás, valamint a magas memóriaigény. A kisebb és független stúdióknak ez még nagyobb kihívást jelent, hiszen egy összetett projekt optimalizálása korlátozott erőforrások mellett nem mindig lehetséges.

Ezek enyhítésére az Epic bejelentette, hogy bővíti a motor támogatását: automatizált optimalizációs eszközöket vezet be, kiterjeszti a fejlesztői képzést, és azt az elvet népszerűsíti, hogy „az optimalizálást a kezdetektől végezni kell.” Emellett a Fortnite-ból szerzett tapasztalatokat is átültetik az Unreal Engine-be, hogy a játékok gyengébb hardveren is jobban fussanak. Sőt, mérnökeik közvetlenül is be tudnak avatkozni bizonyos projektekbe, ha szükséges, biztosítva az egyenletesebb teljesítményt.

Ezekkel az intézkedésekkel az Epic egyensúlyt keres az UE5 technológiai ambíciója és a játékosok széles körének stabil élménye között. Bár a problémák nem tűnnek el teljesen, az oktatás, a technikai támogatás és a fejlett eszközök kombinációja segíthet minimalizálni a teljesítménybeli gondokat, és gördülékenyebb élményt nyújthat mindenki számára.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.