A pornóellenes Collective Shout még a legálisnak vélt játékok ellen is fellép!

Számukra nem a legalitás a meghatározó tényező, és nekik köszönhetjük a Steamről és az Itch.io-ról a felnőtt játékok eltűnését.

 

Amióta győzelmet aratott, amikor a fizetési feldolgozók arra kényszerítették a Steamet, hogy számos felnőtt játékot töröljön szolgáltatásából, az ausztrál pornóellenes csoport, a Collective Shout viszonylag csendes volt – leszámítva azt, amikor annak alapítója (az abortuszellenes konzervatív keresztény Melinda Tankard Reist) felbukkant a Twitteren, hogy elítélje azokat, akik felháborodtak a törlések miatt. Őket „pornóbeteg, elrohadt agyú pedofil játékosoknak” nevezte. A csoport kampánymenedzsere, Caitlin Roper emailben beszélgetett a TweakTownnal, és egy kicsit részletesebben elmagyarázta a csoport világnézetét, céljait és az eddigi reakciókat.

„A jogszerűség nem a meghatározó tényező. A nők és lányok sérelmére vonatkozó dokumentált bizonyítékokról van szó. Munkánk középpontjában a nők és lányok szexuális tárgyiasítása és kizsákmányolása elleni küzdelem áll, ezért energiánkat erre összpontosítjuk. Ugyanakkor akkor is felhívjuk a figyelmet a nők és lányok tárgyiasítására és visszaélésszerű ábrázolására, ha azok nem illegálisak. Nincs nagyobb sérelem egy nő számára mint a nemi erőszak. A nők elleni szexuális erőszakot dicsőítő média minden nőnek árt attól függetlenül, hogy néhány nő részt vesz-e annak létrehozásában vagy fogyasztásában. Azt mondanám, hogy ha a Steam és az Itch.io megfelelően moderálta volna platformját, akkor nem lett volna szükség a játékok ideiglenes eltávolítására annak biztosítása érdekében, hogy azok ne sértsék a szabályzataikat.

Az, hogy a népszerű játékplatformokról nem lehet hozzáférni a nemi erőszakot ábrázoló játékokhoz, csak kisebb kellemetlenség, nem pedig az ember jogainak megsértése. A fizetési feldolgozók eldönthetik, hogy nem akarnak-e illegális tartalmakat tárolni, beleértve a nemi erőszakot, a szexuális erőszakot, a vérfertőzést, a gyermekek szexuális bántalmazását és kizsákmányolását, valamint a bestialitást. Azokat, akik a nemi erőszakos játékok eltűnését cenzúrának tekintik, arra kérném, hogy gondolják át, vajon ugyanolyan fontos számukra a nők alapvető emberi jogai és a nők elleni férfi erőszak dicsőítése,” írta Roper.

Amikor az Itch.io eltávolította a NSFW játékokat a platformjáról (tartalmuk jellegétől és jogszerűségétől függetlenül), a Collective Shout azzal dicsekedett, hogy ez az év 27. győzelme volt. Az, hogy ez a hatalmas csapás mindenféle alkotót érintett, beleértve a nőket is, látszólag nem számít. Az sem érdemelt említést a Collective Shout beszámolójában, hogy ez aránytalanul érintette a queer alkotókat, akik ellen a tisztességtelenségi törvényeket történelmileg fegyverként használták. Ha valaki olyan is érintett volt a tisztogatásban, akinek nem lett volna szabad, akkor Roper szerint az a felelős platform hibája. Azzal, hogy kiterjesztette tevékenységét a legális tartalmakra, és kampányát a választott kormánytisztviselők helyett a fizetési feldolgozókat nyomás alá helyezve folytatta, a Collective Shout megnyitotta az utat azoknak a komor következményeknek, amelyeket a Nier alkotója, Yoko Taro tavaly kiemelt.

„Az a tény, hogy egy fizetési feldolgozó, amely a tartalomterjesztés teljes infrastruktúrájában részt vesz, saját belátása szerint ilyen dolgokat tehet, számomra teljesen új szintre emeli a veszélyt. Ez azt jelenti, hogy a fizetési feldolgozó cégek ellenőrzésével akár egy másik ország szólásszabadságát is cenzúrázhatják,” mondta Taro.

Sokakat, akiket felháborított a játékok eltávolítása, nem az zavar, hogy hozzáférést akartak a kérdéses játékokhoz, hanem az, hogy a fizetési feldolgozók egyoldalúan diktálják, mire költhetik a felnőttek a pénzüket, ami teljesen ellentétes a szabad és demokratikus társadalom eszméjével. Ám erre mintha a Collective Shoutnak nem lenne válasza…

Forrás: PCGamer, TweakTown

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)