Kojima titka a forradalmi videojátékok készítéséhez az, hogy kevesebbet játszik, mint te. Nyilvánvaló, hogy az öreg Hideo nem egy trófeavadász.
Az augusztusban Rijádban, Szaúd-Arábiában megrendezett New Global Sport Conference keretében Hideo Kojima kreatív rendező és Nicolas Winding Refn filmrendező tartottak közös előadást „Blurring the Lines Between Games and Cinema” (azaz „Elmosva a határokat videojáték és mozi között”) címmel. A két művész 40 percen át beszélgetett a közönség legnagyobb örömére.
A Rolling Stone magazin részletesen beszámolt az eseményről, kiemelve több érdekes nyilatkozatot. A legfigyelemreméltóbb azonban talán az volt, amikor a japán alkotó elárulta inspirációs folyamatát, és azt, hogy az mennyire kevéssé függ más videojátékoktól: „Kívül kell gondolkodnunk a dobozon, és a körülöttünk lévő dolgokból kell inspirálódnunk; ettől válik valaki alkotóvá […] A videojátékok hosszúak, és én valószínűleg évente csak egyet játszom végig. Természetesen tesztelem a saját játékaimat, de inkább más dolgokra kell figyelnem, mert számomra sokkal fontosabb az, ami a videojátékokon kívül történik, és amit be tudok építeni a sajátjaimba.”
„Azért tudtak olyan mesterműveket alkotni rendezők, mint Mamoru Oshii vagy Katsuhiro Otomo, mert nem csak animét néztek. Európai filmeket láttak, és azokat akarták beépíteni az animéikbe […] Úgy gondolom, a fiatalok sok videojátékkal játszanak, ami jó dolog. De mindenekelőtt azt szeretném, ha az emberek éreznék a művészetet, látnák azt, majd átalakítanák magukban, és így alkotnának új videojátékokat.” – tette hozzá Kojima.
Kojima a hónap végén tervezi bemutatni közelgő projektjeinek friss híreit, a Kojima Productions fennállásának 10. évfordulója alkalmából. A vetítést szeptember 23-án tartják a TOHO Cinemas Roppongi Hills-ben Tokióban, amelyet az érdeklődők online is követhetnek a stúdió közösségi csatornáin.
Forrás: 3djuegos



