Az UltiZero Games és a Sony Interactive Entertainment sokáig fejlesztett, és végül a múlt héten megjelent játéka (ami demót is kapott!) technikailag nem igazán nevezhető lenyűgözőnek, sőt…
A Lost Soul Aside messze nem a jelenlegi konzolgeneráció legfejlettebb grafikájú játéka, de még így is alacsony felbontási tartományban kell futnia, hogy 60 FPS képfrissítést érjen el a játékmenet során az alap PlayStation 5-ön. Ez derült ki a lent beágyazott videóból, amit ElAnalistaDeBits készített. Összehasonlította a PlayStation 5 Pro-t a PC-vel, megerősítve a két konzolverzió felbontási és képfrissítési céljait.
Míg a PlayStation 5 és a PlayStation 5 Pro verziók közötti vizuális különbségek minimálisak, a Performance Mode felbontási tartományai annál szembetűnőbbek: PlayStation 5 Pro-n 1398p és 1080p között, míg az alap PlayStation 5-ön 1189p és 635p között mozog. 635p egy viszonylag elavult grafikájú játék esetében is nagyon alacsony! Ez még csak nem is HD felbontás! (Ahhoz 720p szükséges.) A teljesítmény ugyanakkor többnyire stabilnak tűnik, a játék PC-s verziójában tapasztalt akadozási problémák nem jelentkeznek.
A Lost Soul Aside hosszú ideje fejlesztés alatt állt, egy egyéni projektből nőtte ki magát sokkal nagyobb játékká. Sajnos nem felelt meg a játékosok elvárásainak sem a grafika, sem a történet tekintetében. Kár, hogy a játék ennyire gyenge technikai állapotban jelent meg (a hangbalansz is problémás: néhol túl halk, máshol fülsiketítő!), ráadásul a kínált tartalomhoz képest túl drágán vásárolható meg. Pedig a nyilvánvaló gondok mögött egy alapvetően szilárd akciójáték rejlik, kiváló harcrendszerrel, amely nagyszerű lehetőséget kínál a játékosok önkifejezésére.
A Lost Soul Aside már elérhető PlayStation 5-re és PC-re. Kíváncsiak vagyunk, vajon készül-e belőle Xbox Series port is. (A Nintendo Switch 2-es változatban nem reménykedünk.) A multiplatform stratégiának elvileg ennek is része kellene, hogy legyen.
Forrás: WCCFTech



