Ez az igazság a Game Passról, amit a fejlesztők nem szívesen mondanak ki

A videojáték-készítők nehéz helyzetbe kerülnek a Game Pass platformon, szembesülve a kőkemény valósággal. Az Indiana Jones and the Great Circle egyik tervezője szerint sok előfizető mindössze „5 percig” próbál ki egy játékot, majd otthagyja.

 

Az Xbox Game Pass hatalmas katalógusa alapjaiban változtatta meg sok játékos szokásait. Elég néhány kattintás, és máris ugorhatunk egy indie alkotásról, mint a Hollow Knight: Silksong, egy AAA címre, például az Indiana Jones and the Great Circle. Ez a bőség körforgása folyamatosan növekszik, és bár a közösség számára mindez jónak tűnhet, a háttérben a fejlesztők egy kemény valósággal szembesülnek: a Game Passre érkező játékoknál a túlélés sokszor kompromisszumokat követel.

Jens Andersson, a MachineGames tervezési igazgatója a The Game Business-nek adott interjúban fejtette ki, hogy számoltak a tipikus Game Pass-felhasználói viselkedéssel: a legtöbben belépnek egy játékba „öt percre, majd kilépnek”. Éppen ezért, amikor az Xbox/PC Game Pass első napi megjelenésére készültek, olyan bevezetőt kerestek, ami a fiatalabb, a filmeket kevésbé ismerő játékosokat is rögtön beszippantja. A Bethesda stúdió célja az volt, hogy azonnal elkapja a játékos figyelmét, anélkül, hogy feladná a sorozat lényegét.

 

A Game Pass kőkemény realitása

 

„Ami a Game Pass-t illeti… ismerjük a játékosok viselkedését. Belépnek 5 percre, aztán kilépnek. Lehet bizonyos döntéseket erre alapozni, de túl sok engedményt nem szabad tenni. Nagyszerű játéknak kell lennie azok számára, akik végig is viszik” – mondta a MachineGames vezetője. A játékosminták alapján legtöbbször igaz az, hogy a játékokat nem fejezik be, különösen egy olyan előfizetésnél, mint a Game Pass, amelyben több mint 450 cím érhető el.

„Számunkra az a legfontosabb, hogy a játékosok befejezzék a kampányt, mert mi történetközpontú stúdió vagyunk. Mindig tudod, hogy ezzel kell a leginkább foglalkoznod, de közben a nagyobb képet sem szabad szem elől téveszteni” – tette hozzá Andersson (via LevelUp). A MachineGames ennek tudatában próbálta megtalálni az egyensúlyt egy erős kezdés és a történetmesélés folyamatos fenntartása között.

Persze nem minden stúdió igazítja játékát az 5 perces statisztikához, de ha a Game Passen órákig akarják játszatni a közönséget, muszáj valamilyen módon alkalmazkodniuk. A szolgáltatás hatása körüli vitától függetlenül az eredmények önmagukért beszélnek: az Indiana Jones and the Great Circle jól teljesített Xboxon, PC-n és Game Passen is, majd a PS5-ös változata még erősebb eladásokat produkált, mint a Microsoft konzolján. Ráadásul nemrég bejelentették a Nintendo Switch 2-es verziót is, amelynek megjelenése 2026-ra várható.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.