Ez már tényleg az apokalipszis: az ipar retteg a GTA 6 „AAAAA” státuszától

Isten irgalmazzon mindannyiunknak, a GTA 6 akár „AAAAA” játék is lehet – legalábbis a Devolver társalapítója szerint –, ezért menekül előle az egész iparág, mintha atombomba készülne felrobanni. Kezd egészen abszurd irányt venni a helyzet.

 

Nagy hírünk van: megszületett egy új A. Sőt, két új A is. És mindez a Grand Theft Auto 6-nak köszönhető, amely olyan förtelmesen és őrülten drága költségvetésű, hogy már az AAA és az AAAA kategóriák is nevetségesen gyengének hatnak mellette. Itt tartunk: AAAAA, az abszurditás új csúcsa.

Ezt maga Nigel Lowrie, a Devolver Digital társalapítója mondta az IGN-nek adott interjúban. A beszélgetés eredetileg a Silksong-ról és a fejlesztők kétségbeesett meneküléséről szólt a megjelenési dátuma elől, de Lowrie gyorsan rátért arra, hogy van itt egy jóval nagyobb, még óriásibb és monumentálisabb cím, mint Hornet és a tűje: a GTA 6.

„Vannak AAA-játékok és vannak AAAA-játékok” – mondta Lowrie. – „Én viszont azt állítom, hogy a Grand Theft Auto potenciálisan az AAAAA-játék. Egyszerűen mindenben nagyobb, legyen szó a játék méretéről, terjedelméről, kulturális hatásáról vagy az általa kiváltott figyelemről.”

Közben a kiadó vezetője is elismerte, hogy „folyamatos rettegésben élünk”, hiába van milliárd dollár a bankban, mert a GTA 6 egy készülő pénzügyi atombomba. A Take-Two főnöke ugyanakkor nagyon magabiztosan kijelentette: „Az elkötelezettségem szintje nagyon-nagyon magas”, utalva arra, hogy a megjelenést már nem fogják ismét elhalasztani.

 

A GTA 6 minden mást beárnyékol

 

A Silksong talán rémisztgette az indie címeket, de a GTA 6 minden más játék fölött ott lebeg. Adam Lieb, a Gamesight marketingplatform vezérigazgatója szerint: „Az elmúlt másfél évben szinte minden megjelenési dátumról szóló beszélgetésben szóba került a GTA. A játék hatóköre akkora, hogy olyan címekkel is versenyez, amelyekkel normális esetben soha.”

„Ha lövöldözős játék vagy, nem érdekel más, csak a lövöldözős konkurencia. Általában ennyi a fókusz. A GTA viszont egyfajta sötét felhőként lebeg minden fölött.” – tette hozzá Lieb.

És tényleg, kezd elmebaj szaga lenni a dolognak. A játék fejlesztési költségvetése – amelyről a Rockstar persze mélyen hallgat, de nyilvánvalóan iszonyatos összegekről van szó –, valamint a hosszú várakozás együtt olyan sűrű gravitációs mezőt teremtett, hogy az egész iparág úgy készül a megjelenésre, mintha nukleáris csapás fenyegetne. Több évtizedes pályafutásom alatt alig emlékszem hasonlóan forró várakozásra.

De vajon fenntartható mindez? Még ha a Take-Two valóban 80–90 eurós áron dobja piacra, akkor is van az egészben valami római bukás-szerűség. Mintha ez lenne az utolsó, kataklizmikus robbanás, mielőtt minden nulláról újraindul. Vagy talán túl optimista vagyok. Lehet, hogy a jövő az AAAAA. Lehet, hogy a jövő egy véget nem érő, kitartott sikoly.

Forrás: PC Gamer

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.