Steam: új játékok a kívánságlisták élén, de mindkét eset furcsa sztori!

Megjelent a Hollow Knight: Silksong, úgyhogy valami másnak kell a wishlistek élére állnia… és a két játék a lista élén nem egyszerű eset.

 

A korábbi kívánságlisták élén álló The Day Before, Manor Lords és Stray helyét átvette a Hollow Knight: Silksong, de a Team Cherry platformere is átadta a stafétát. A Subnautica 2 jelenleg a Steam legtöbbet wishlistelt játéka, amelyet a Valve MOBA-shootere, a Deadlock követ. A harmadik, negyedik és ötödik helyet a Battlefield 6, a Borderlands 4 és a Light No Fire foglalja el. Ez nem veszi figyelembe más áruházakat vagy a konzolon játszókat, de hasznos a trendek megítéléséhez és a jelenlegi játékvilág pillanatképeinek megismeréséhez.

Meglepő, hogy a Valve új játéka, a Deadlock nem lépett automatikusan az első helyre. Már több tízezer ember játssza ingyen, és még nem jelent meg, de máris eljutottunk oda, hogy a korábbi játékosok megvitathatják, visszatérjenek-e hozzá. Mielőtt a Deadlock tesztelése kitudódott, a Valve úgy tett, mintha nem is létezne, mégis a pillanat legfontosabb játékhírévé vált. 2024 nyarán a screenshotok, videók és adatbányászat után információk is szivárogtak ki az akkor még titkos játék teszteléséből. A Valve végül tavaly augusztusban „bejelentette” a játékot (lényegében csak elismerte létezését), és a meghívásos játékra szóló meghívók hatalmas elterjedése gyakorlatilag soft launch-ot jelentett. A Valve találta ki a korai hozzáférés modelljét, de nem nevezi saját, gyakorlatilag korai hozzáférésű játékát ilyennek.

Az első helyen álló Subnautica 2 egy ismerősebb, de ugyanakkor aggasztó történettel rendelkezik. A játék mögött álló vezető kreatív és vezetői személyzet közötti viszály és jogi konfliktus van, amely valószínűleg nem fog megoldódni a tervezett 2026-os korai hozzáférésű megjelenéséig. Az Unknown Worlds stúdiót 2021-ben vásárolta meg a Krafton, és a fejlesztő népszerű víz alatti túlélő szimulátorának, a Subnauticának a folytatását idén korai hozzáférésben tervezték megjelentetni. Júliusban a Krafton kicserélte a stúdió vezetőit (Ted Gill vezérigazgatót, Charlie Cleveland tervezőt és Max McGuire társalapítót). A kirúgott fejlesztők szerint őket igazságtalanul bocsátották el, hogy ne kelljen kifizetni egy 250 millió dolláros bónuszt, és hogy a játék még idén megjelenhetett volna korai hozzáférésben. A Krafton azt állítja, hogy a trió elszúrta a dolgot, mert a Subnautica 2 messze elmaradt a megállapodott korai hozzáférés megjelenési mérföldköveitől, és hogy a tervezett megjelenés végrehajtása katasztrofális következményekkel járt volna.

A Day Before úgy tűnik, véletlenül jutott a csúcsra korábban. A Manor Lords és a Stray, bár sokkal kevésbé voltak rendkívüliek a megjelenésük előtt, még mindig messze vannak a hagyományos blockbusterektől (egy hardcore városépítő és egy hangulatos, meditatív indie platformer). Az olyan AAA-játékok mint a Borderlands 4 és a Battlefield 6, még mindig sikeresek lehetnek, de ez a fajta eredet és költségvetés már nem garantálja a sikert és a népszerűséget úgy mint régen. Ez összhangban van azzal, hogy az elmúlt évek legnagyobb játékaiból sok meglepetés volt (Baldur’s Gate 3, Balatro, Helldivers 2, Repo, Palworld), és sok régi kiadó (Electronic Arts, Ubisoft) nehéz időket él meg manapság.

Azon kívül, hogy csak egy jó játékot készítenek és remélik, hogy bejön, úgy tűnik, manapság senki sem tudja, hogyan lehetne az embereket izgatottá tenni egy új kiadás iránt.

Forrás: PCGamer, Steam

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)