System Shock 2: a kontrollertámogatás miatt a szinkronhangokat is át kellett alakítani! [VIDEO]

Mivel a játék eredetileg csak PC-re jelent meg, amikor a kontrollerek még nem voltak elterjedtek, a Nightdive-nak néhány komoly változtatást kellett eszközölnie.

 

A System Shock 2 egy karakter létrehozásával indul, amely egyben a tutorial szerepét is betölti. A szemüveges főhős egy toborzóközpontba lép be, ahol tengerészgyalogosnak, mérnöknek vagy pszichikus ügynöknek jelentkezhet. Ezután kiválasztjuk, milyen beosztást kap a különböző szolgálatok során, ami meghatározza a statisztikákat. Egy kiképző tiszt pedig megtanítja a képességek használatát. Ez váratlan akadályt jelentett a Nightdive számára a Kex engine-re épített remaster készítésekor – ahogy Daniel Grayshon vezető producer elmagyarázta a Nightdive Deep Dives legutóbbi epizódjában. A gond az volt, hogy a System Shock 2 teljes mértékben szinkronizált játék volt, ellentétben a korábbi FPS-ekkel, amelyeket a stúdió felújított.

„Soha nem vettünk fel hangot Kex-játékhoz, nem is volt rá szükség. Azokban a régi címekben a képernyőn jelentek meg szöveges utasítások, például: ‘nyomd meg az X-et az ugráshoz’. A System Shock 2-ben ez nem így működik. Amikor belépsz a kiképzőközpontba, azt mondják: ‘Az ugráshoz nyomd meg a szóközt.’ Vagy: ‘A fegyver újratöltéséhez nyomd meg a 2-est a felszereléshez, majd az R-t a töltéshez. Ezzel a gombbal változtathatod a lőszertípust.’ Ekkor jött a felismerés: ez így egyáltalán nem fog működni. Mit csináljunk?” – mesélte Grayshon.

A kontrollertámogatás optimalizálása az egyik fő újítás volt, de nem lehet a gamepaddel játszóknak azt mondani, hogy kattintsanak a jobb egérgombbal egy zacskó chipsre. A remasterben ezért már nincs ilyen hangutasítás. Az új szinkron mindenki számára hallható, és nem említi a kontrollereket: egyszerűen azt mondja, hogy ha el akarunk dobni egy tárgyat, ki kell jelölni, majd a menüből kiválasztani a “Drop” opciót.

Billentyűzettel és egérrel játszva azonban ez nem így működik: tárgyakat csak kontrollerrel lehet kijelölni. Egérrel a jobb gombbal használhatjuk, a bal gombbal húzhatjuk, és így dobhattuk el őket az inventory-ból. Ez több játékost is összezavart. Nem tűnik tökéletes megoldásnak – vajon nem lett volna jobb az eredeti hangsávot megtartani, ha nem használnak kontrollert?

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)