Battlefield 6: inkább túl gyenge járművek legyenek, mint túl erősek!

A DICE játékának producere szerint ez mindenkinek kedvezőbb, de elismerte, hogy a béta során valóban gyengék voltak a járművek.

 

Valami talán nem klappol, ha egy több millió dolláros fémdoboz vezetése, amelynek végére épületeket leromboló ágyú van szerelve, nagyobb kockázatot jelent, mint gyalog átkelni a térképen. Ez történt a Battlefield 6 bétájában. A tankok, helikopterek, repülőgépek és dzsipek soha nem kaptak elég mozgásteret, mielőtt eltalálták őket a páncéltörő rakéták, lézervezérelt lövedékek, helyhez kötött ágyúk, aknák vagy tapadó robbanószerek. David Sirland, a DICE vezető producere először ismerte el, hogy a járművek egyensúlyán még dolgozni kell.

Az egész egy kiszivárgott Operation Firestorm-videóval kezdődött, amelyen egy mérnök a térkép legmagasabb tornyából rakétázott. A Battlefield 6 vitatott, nyitott fegyverhasználati rendszere kritikusainak ez tökéletes példát szolgáltatott arra, miért zavarja meg a játék egyensúlyát, ha bármelyik osztály bármilyen fegyvert használhat.

„Klasszikus példa arra, hogy miért nem működnek a nyitott osztályok. A lőszer-utánpótlás/mesterlövész, az APS-eszköz és a mérnök mesterlövész/rakétavetők a Firestormban folyamatosan utánpótlást kapnak. Ez csak nevetséges, működésképtelen kombinációkat eredményez” – írta GhostGaming, egy Battlefield YouTuber. Sirland így válaszolt: „Az a gomb még mindig létezik (mint az eredeti játékokban), és az sem igazán probléma, hogy több páncéltörő fegyver van a térképen? Ne tegyünk úgy, mintha ez a fajta játékmenet bármilyen formában hatékony lenne, mert valójában nem az, hacsak nem tudod megvédeni a pozíciót – amit tűzzel lehet megtisztítani.”

Akár egyetértünk vele, akár nem, Sirland következő válasza volt a legérdekesebb, amelyben általánosságban a járművekre és a légvédelemre terelte a szót. Arra a megjegyzésre, hogy a mérnökök – akik akár öt rakétát és hatékony aknákat is magukkal vihetnek – veszélyesebbek a járművekre, mint a járművek a gyalogságra, Sirland egyetértett, hogy ez egy egyensúlyi probléma, amellyel a stúdió jelenleg küzd. Ez szerinte nem egyedi eset, hanem általános balanszolási gond, amin dolgoznak. Úgy vélte, jobb, ha a járművek inkább gyengék a kezdeti szakaszban, mint ha túl erősek lennének. Ez szerinte bonyolult kérdés, mert a játékosok idővel egyre ügyesebben tanulják meg használni őket.

A Battlefield 6 2025. október 10-én jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series konzolokra és PC-re.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.