A Dune nyílt világa zseniálisan indult a kritikák szerint, de az első DLC megtörte ezt a sorozatot. A Dune: Awakening játékosai átverve érzik magukat a fejlesztő által a kevés tartalom miatt, amit az első DLC kínál, és a Steam-vélemények szerint ez csak olcsó szemét.
Igaz a mondás: „A szeretettől a gyűlöletig csak egy lépés.” Amikor a Dune: Awakening június 10-én megjelent, a játék fogadtatása rendkívül pozitív volt, és úgy tűnt, hogy a Funcom túlélő MMORPG-je fényes jövő előtt áll… és az első hónapban valóban így is volt. A napi több mint 100 000 játékossal csúcsra járatott cím meghódította Frank Herbert regényeinek és a műfaj rajongóit PC-n. De a hibák és az üres endgame élmény a sivatag mélyén fokozatosan megtizedelték a játékosbázist. Ha a fejlesztő a Lost Harvest című első DLC-vel a játék újraélesztését remélte, hát csalódnia kellett: a közönség egyáltalán nincs megelégedve a prémium tartalommal, és keményen lehúzza a Steamen.
Gyenge DLC, ami nem orvosolja a problémákat
Mostantól a játék bővített kiadásainak tulajdonosai hozzáférhetnek a Funcom első DLC-jéhez, amely a fő történetet folytatja, és új tartalmakat kínál a karakterépítéshez, kozmetikai elemekhez, bázisokhoz és járművekhez. Csakhogy ezek a kiegészítések ugyanolyan gyengének bizonyultak, mint a sivatag végi endgame élmény, amely továbbra is a Dune: Awakening befejezetlen ügye maradt.
A kritika leginkább arra fókuszál, hogy a Funcom miért gondolta jó ötletnek 13 eurót kérni egy olyan kiegészítőért, amely „ugyanazokra a helyekre visz, amelyeket már láttál” és „csak négy új elemet ad a bázisépítéshez”, némi kozmetikai kiegészítéssel és egy „haszontalan” járművel. Még nagyobb csalódás érte azokat, akik a Deluxe Editiont vásárolták meg, mivel az ingyenes hozzáférést ígért az új tartalomhoz.
Sok Steam-vélemény szerint a Funcom megismétli a Conan Exiles hibáit: a DLC-ket mikrotranzakcióként próbálja eladni, amelyek értéke nem indokolja az árukat. Egy felhasználó, William Huntington így írt a Valve platformján:
„Ez olcsó szemét, legfeljebb három dollárt ér. Akarod azt az apró szigetet három unalmas, érdektelen küldetéssel? Ugyanazokra a helyekre akarsz visszamenni Hagga-ban, ahol már tízszer jártál? Ez szomorú.”
A legnagyobb gond azonban az, hogy a Funcom még mindig nem találta meg a módját annak, hogy az endgame és a PvP tartalom igazán vonzó legyen. Ez – néhány makacs buggal együtt – az oka annak, hogy a játékosok többsége elpártolt a címtől. Míg a megjelenés utáni első héten 190 000 játékost is elért, ma már csúcsidőben is alig 25 000-en játszanak, míg csendesebb órákban a szám nem haladja meg a 10 000-et.
A játék még mindig tartja magát az értékelésekben
Mindezek ellenére egyértelmű, hogy a közösség szeretné, ha a játék fejlődne, és képes lenne olyan élményt kínálni, amelyben valóban „élhetünk” Arrakison. A játék ennek ellenére is elérte, hogy a hibák, csalók és az összetettebb gazdasági problémák mellett is „Többnyire pozitív” értékelést (72%) tudjon tartani Steamen.
Nem tagadható azonban, hogy a megjelenés utáni hónapok eseményei után a felhasználók belefáradtak a javításokra való várakozásba, amelyek sosem érkeztek meg, vagy nem a megfelelő visszajelzéseket kezelték. Emiatt a legutóbbi értékelések már vegyesre estek vissza. Ez persze nem jelenti azt, hogy a játék eltűnik vagy megbukik, de egyértelmű, hogy a fejlesztő túlságosan hátradőlt a babérjain. Még megmentheti a helyzetet, de sürgősen cselekednie kell, ha nem akarja, hogy a játék a regényben megírt Atreides-ház sorsára jusson.
Forrás: 3djuegos



