A Borderlands 4 megjelenésének napján azonnal záporozni kezdtek a negatív értékelések a Steamen a játék gyenge teljesítménye és a folyamatos összeomlások miatt. Bár a kritikusok egy része, akik előre kaptak kódot, kifejezetten pozitívan nyilatkoztak róla, a játékosok tömegei egészen másképp látják: a felhasználói értékelés jelenleg csúnyán „többnyire negatív”.
A probléma forrása a több száz felhasználói vélemény alapján szinte teljes egészében a Borderlands 4 gyenge technikai teljesítménye. Számos Steam-játékos számolt be alacsony képkockaszámról és folyamatos akadozásról még erős hardveren és visszafogott grafikai beállítások mellett is, miközben a gyakori összeomlások szintén visszatérő panaszok.
„Borzalmas, borzalmas teljesítmény. A legrosszabb, amit valaha láttam” – írta Etikoo egy negatív értékelésben. „Levettem Low-ra a grafikát, és így sem értem el a 60 FPS-t, még FSR felskálázással sem az RX 6900 XT-men.”
A Gearbox vezetője, Randy Pitchford szerint a Borderlands 4 első napi javítócsomagja „sokat javít” a helyzeten, de figyelmeztetett, hogy a játékosoknak „reális” elvárásokat kell támasztaniuk: „Régebbi hardveren nem biztos, hogy vajsimán fog futni.”
„1440p-n, közepes-magas beállítások mellett is csak 30 FPS-t tudtam kipréselni egy 3080 Ti-vel” – panaszkodott pirate135246. „Ráadásul rosszabbul néz ki, mint a BL3, őszintén szólva nem értem, miért fut ilyen borzalmasan.”
Egyes sajtóorgánumok, köztük a Windows Central is jelezte a teljesítményproblémákat: Michael Hoglund szerint a Borderlands 4 szórakoztató lövöldözését rendszeresen aláásta a „szakaszos területtöltés” és a framerate-esések. Saját tesztelőnk, Nick Evanson hasonló hibákat tapasztalt a megjelenés napján, bár egy 2,7 GB-os utólagos frissítés mérsékelte az összeomlások gyakoriságát.
Pozitív értékelésekben is gyakran előkerül a gyenge teljesítmény. Egy pozitív visszajelzés például így fogalmazott: „A játék jó, de a teljesítmény pocsék, frame gen + DLSS gyakorlatilag kötelező, ha nincs RTX 5090-ed.”
A problémák előszelét már a héten érezni lehetett, amikor Pitchford figyelmeztetett: „Ez egy nagy, nyitott AAA játék, és az alacsonyabb kategóriás vagy régebbi hardverek nem fognak úgy teljesíteni, mint a modern PC-k.” Bár igaza van, sokaknak úgy tűnt, mintha ezzel előre készítené fel a játékosokat a csalódásra – és végül tényleg ez lett a helyzet.
Egyelőre nincs hivatalos reakció a Gearboxtól arra, miként tervezi kezelni a gondokat. Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy a Borderlands 4 alig néhány órája jelent meg, így idő kell, amíg a fejlesztők reagálnak. Bár a felhasználói értékelés siralmas, a játékosbázis kifejezetten erős: a SteamDB szerint több mint 192 ezer játékos van egyszerre online, ami jóval felülmúlja a korábbi részek számait.
Forrás: PC Gamer



