Nintendo: Egy ügyvéd szerint csúfos kudarcot vallott az amerikai szellemi tulajdon hivatal!

Úgy véli a szabadalmakkal és szellemi tulajdonokkal foglalkozó ügyvéd, hogy a Nintendo legújabb Pokémon-védjegyeit nem lett volna szabad elfogadni.

 

A minap a Gamesfray észrevette, hogy a múlt héten a Nintendo megszerezte az 12403397-es számú amerikai szabadalmat, amely védi a mellékkarakter megjelenítésének játékmechanikáját, vagyis egy karakter megidézését, valamint a mellékkarakter és az ellenséges karakter közötti csata irányítását. Ez egy hosszú leírása a klasszikus Pokémon-csatának. Úgy is nevezhetjük, hogy ez egy újabb szabadalom a nagy N arzenáljában a PocketPair által fejlesztett Palworld elleni jogi csatában. Ez nem az egyetlen szabadalom, amelyet a Nintendo megszerzett, hiszen a 12409387-es amerikai szabadalmat is elnyerte, amely a játékos karakterek más játékbeli tárgyakon való lovaglásának mechanikáját védi – egy másik pont, amely pontosan illeszkedik a PocketPair és a Palworld elleni küzdelmébe.

Függetlenül attól, hogy ki teszi ezt – legyen az a Nintendo, a Warner vagy bármely más szervezet –, soha nem jó látni, hogy a játékgyártók szabadalmat szereznek a játékmechanizmusokra. Kirk Sigmon szellemi tulajdonjogi és szabadalmi ügyvéd szerint azonban ezek a legújabb szabadalmak túllépik azt az általános haragot, amelyet a játékmechanizmusok szabadalmi oltalma vált ki a játékosokból. Sigmon szerint nem csak a szabadalmak tartalma és az általuk védett dolgok számítanak, hanem az is, hogy az Egyesült Államok szabadalmi és védjegy hivatala (USPTO) milyen kevés ellenállást tanúsított a Nintendo ellen, amikor ezeket a szabadalmakat megkérdőjelezték és alaposan megvizsgálták.

„Többnyire egyetértek a Nintendo szabadalmaival kapcsolatos számos online panasszal. Ezek az amerikai szabadalmi rendszer szégyenletes kudarca. Úgy tűnik, hogy az USPTO feladta és egyszerűen engedélyezte az ügyet, feltételezve, hogy a követelések elég szűkek vagy specifikusak ahhoz, hogy újak legyenek anélkül, hogy túl alaposan értékelte volna őket. Erősen ellenzem ezt az eredményt: véleményem szerint ezek a követelések semmiképpen sem voltak elfogadhatók. Ennek az engedélyezésnek nem lett volna szabad megtörténnie, pont. Az USPTO elszalasztotta a lehetőséget, és ez sok bizonytalanságot (és potenciálisan peres költségeket) fog okozni azoknak a fejlesztőknek és vállalatoknak, akik nem érdemlik meg. Nem azért hozták létre ezt, hogy egy nagy szereplő kijátszhatja a rendszert, túlzottan széles körű szabadalmat szerezzen, amelyet eleve nem lett volna szabad megkapnia, majd jogilag megkérdőjelezhető perrel fenyegetve zaklassa a potenciális versenytársakat,” mondta Sigmon.

Ezek a szabadalmak nem csak a Nintendo és a PocketPair közötti perre vonatkoznak, hanem számos más játékra is alkalmazhatók, és túl nagy hatalmat adnak a nagyvállalatoknak, hogy fenyegessék, akit akarnak, amikor csak akarják. Sigmon számára ez a szabadalmi rendszer eltorzítása, amelyben még mindig hisz. Olyan szabadalmak megszerzése, amelyekkel visszafordíthatja a helyzetet, és azt állíthatja, hogy a PocketPair megsérti azokat, pontosan összhangban van a Nintendo által a PocketPair és a Palworld ellen indított perben alkalmazott „hail mary” taktikával. Júliusban felmerült a hír, hogy a nagy N módosítja a meglévő szabadalmait, hogy azok jobban illeszkedjenek a PocketPair elleni érveihez.

Ahogy Sigmon rámutat, ezeknek a szabadalmaknak a legfélelmetesebb aspektusa az általuk teremtett precedens. Lehetséges, hogy ezeket a szabadalmakat visszavonják, ha egy Inter Partes Review ügyet sikeresen tárgyalnak. Tekintve, hogy ezek a szabadalmak milyen könnyen mentek át, nem tűnik érdemesnek bízni abban, hogy az USPTO ilyen szabadalmakat aprólékosan átvizsgál…

Nintendo szabadalom 1

Nintendo szabadalom 2

Forrás: WCCFTech, PCGamer, Gamesfray, USPTO 12403397, USPTO 12409387

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)