Ha nem tetszik a Borderlands 4 teljesítménye, akkor hagyd abba a panaszkodást, és „építsd meg a saját motorodat” – nagyjából így reagált Randy Pitchford, a Gearbox vezére a játék körüli kritikákra. Az Unreal Engine 5 használata és az optimalizálatlanság miatt ugyanis sokan kikeltek a frissen megjelent lövöldözős RPG ellen.
A Borderlands 4 rajtja messze nem nevezhető zökkenőmentesnek. A hónapok óta várt loot-shooter ugyan 84 pontot ért el a Metacriticen, de ezzel párhuzamosan komoly vihar is kerekedett a közösségi médiában és a Steamen. A játék teljesítménye és az Unreal Engine 5 köré épített nyílt világ miatt tömeges panaszok érkeztek, a felhasználói értékelések 35%-a pedig egyenesen negatív. Ez késztette Randy Pitchfordot, a Gearbox vezérigazgatóját arra, hogy maga is megszólaljon – nem éppen diplomatikus stílusban.
A közösségi oldalak egyik felhasználója például azt kifogásolta, hogy a játék erősen az AI-skálázásra támaszkodik, ezért akad és szaggat. Pitchford válasza cinikusra sikerült: „Írj saját motort, és mutasd meg, hogyan kell csinálni. Ha sikerül, én leszek az első ügyfeled.” – írta, hozzátéve, hogy még a világ legnagyobb stúdiói is küzdenek hasonló problémákkal.
A rajongók nem fogták vissza magukat
A reakció természetesen olaj volt a tűzre: „Ez a válaszod? Ez nagyon nem oké.” – fakadt ki egy játékos, míg mások a 70 dolláros árcédulát kritizálták: „Ne kérj ennyit, ha nem tudod optimalizálni a játékot. Siránkozó.” Akadt, aki egyenesen azt javasolta, Pitchford inkább tanulja meg a PR alapjait, vagy mondjon le a pozíciójáról.
Érdekesség, hogy a Gearbox vezér próbált technikai tippeket is adni a PC-seknek: például a volumetrikus köd kikapcsolását, a DLSS bekapcsolását, illetve a Windows 10/11 Game Mode funkciójának használatát javasolta. Ezeket azonban a dühös közönség már figyelmen kívül hagyta, és a vita inkább arról szólt, mennyire szerencsétlenül kommunikál a stúdió első embere.
Optimista jövőkép a vihar közepén
A botrány ellenére Pitchford optimistán tekint előre. A kölni Gamescom 2025-ön például arról beszélt, hogy a Borderlands 4 eladásai hozzá fogják segíteni a sorozatot, hogy túllépje a 100 millió eladott példányt. Szerinte a kezdeti botladozás után a közönség újra a szívébe zárja majd a szériát – a kérdés csak az, hogy a javítócsomagok valóban képesek lesznek-e helyrehozni a mostani problémákat.
Forrás: 3djuegos



