The Elder Scrolls III: Morrowind: hogyan jutott be a játék túlfűtött könyve? [VIDEO]

A Bethesda Game Studios klasszikus szerepjátékában egy kissé pikáns témájú könyv is helyet kapott, amely Todd Howard szerint biztosan nem került volna be a játékba.

 

A Filmdeg Miniatures egy YouTube-csatorna, amelyet Tom Evans üzemeltet, és amely interjúkat közöl a játékipar ismert alakjaival. Legutóbb egy nyolcórás (!) videót tett közzé a Morrowindról, amelyben a fantasy RPG alkotói nosztalgiáztak, és megosztották, hogyan készült a játék. Az egyik érdekes téma Mark Nelson író és küldetéstervező volt, aki többek között a Tribunal és a Bloodmoon kiegészítők egyes részeiért, valamint a kezdőfalu, Seyda Neen kidolgozásáért felelt. Ő alkotta meg Tarhielt is, a varázslót, aki rögtön a játék elején lezuhan a szemünk előtt.

Nelson nevéhez fűződik a hírhedt The Lusty Argonian Maid is – egy vicces, pikáns szövegrész, amely később a The Elder Scrolls sorozat egyik védjegyévé vált. Egy olyan játékban, amely tele van komoly könyvekkel a történelemről, teológiáról és filozófiáról, üdítő meglepetésként hatott ez a szexkomédiára emlékeztető iromány. Ha azonban Todd Howard, a Morrowind projektvezetője kiszúrta volna, valószínűleg sosem került volna a végleges változatba.

„Őszintén szólva már nem is emlékszem, miért írtam. Talán egy happy hour után történt. Mivel senki sem figyelt oda, bármit beleírhattunk a játékba. Todd szabálya mindig az volt, hogy „a humornak nincs helye a játékokban”. Ez Todd szabálya. Így persze az lett belőle, hogy „a humornak nincs helye a játékokban, ha Todd nem veszi észre…”. Így született meg a The Lusty Argonian Maid is. Valószínűleg úgy éreztem, szünetre van szükségem, mert épp valami unalmas dolgon dolgoztam. Gondoltam, írok egy buta kis történetet,” – mondta Nelson.

Nelson hozzátette: „A fejlesztők felének ez volt az első játéka. Őrület volt. Ez egy szenvedélyprojekt volt. Nem lett volna szabad elkészülnie, mert hülyeség volt. Nem lett volna szabad sikeresnek lennie sem. De végül a megfelelő emberek, a megfelelő időben, hatalmas elánnal dolgoztak rajta, és megszületett ez a játék.”

A Morrowind létezése tehát még csodálatosabb, mint gondolnánk, főleg ha figyelembe vesszük, mennyire tapasztalatlan volt a kis fejlesztőcsapat a kezdetekkor.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)