Az egyik 2025-ös meglepetésfilm rendezője szerint a Silksong „figyelmetlenül” jelent meg „túl korán”. Jonathan Jacques-Belletête, a Hell is Us kreatív igazgatója úgy véli, a Team Cherry döntése rányomta a bélyegét a hónapok óta szeptemberre időzített játékok sorsára.
A Hollow Knight: Silksong váratlan rajtja még mindig nagy port kavar, noha már több mint egy hét eltelt, és ezúttal Franciaországból érkezett reakció. Jonathan Jacques-Belletête, a Rogue Factor által fejlesztett Hell is Us kreatív direktora „kissé figyelmetlennek” nevezte a Team Cherry stratégiáját, mert szerinte közvetlenül hatással volt a projektjük eladásaira.
A Skill Up Friends Per Second podcastban kifejtette: a Hell is Us már jóval a Gamescom 2025-ön bejelentett Silksong előtt kitűzte megjelenési dátumát, ám végül mindkét játék ugyanazon a napon landolt. Jacques-Belletête szerint a várva várt metroidvania médiavisszhangja – amelyet ő maga „az indie-k GTA 6-jának” nevezett – váratlan csapást jelentett számukra.
A fejlesztő hozzátette, hogy a bejelentés után a Rogue Factor és a kiadó Nacon mérlegelte a megjelenés elhalasztását, de a dátum módosítása előrendelési visszatérítésekkel járt volna, ami bár nem volt döntő tényező, végül hozzájárult ahhoz, hogy maradjanak az eredeti tervnél.
A Silksong miatt bukdácsolt a Hell is Us rajtja
Jacques-Belletête elismerte, hogy a Silksong megjelenése negatívan hatott a Hell is Us indulására, bár konkrét adatokat nem közölt. „Még nincsenek pontos számaim, de hatása biztosan volt” – mondta. A kreatív igazgató azt is kiemelte, hogy manapság szinte lehetetlen rést találni a piacon, ahol hetente érkeznek nagyágyú címek.
Végső gondolatként sajnálkozva jegyezte meg, hogy ma már nincsenek „csendes megjelenési időszakok” az iparágban, ellentétben tizenöt évvel ezelőttel, amikor a nyári hónapok még viszonylagos nyugalmat biztosítottak. „Manapság folyamatos őrület van” – hangsúlyozta. Eközben más projektek, például a Demonschool vagy a Baby Steps inkább módosították terveiket, hogy ne essenek egybe a Silksonggal, ezzel is jelezve, mekkora befolyása van a Team Cherry régóta várt játékának az indie színtéren.
Forrás: 3djuegos



