A Sony látványosan irányt váltott, miután kiderült, hogy a PS5-ön kívüli játékmegjelenések nem hozták a várt eredményeket. A vállalat kivezette a keresztplatformos bevételeket a saját „egyjátékos élményeinek” mérőszámai közül.
A jelek szerint a Sony komoly fordulatot hajtott végre üzleti stratégiájában: kivette a keresztplatformos bevételeket a legfontosabb stratégiai mutatói közül. A japán vállalat az elmúlt években sokakat meglepett azzal, hogy egyes címeit PC-re, Xboxra és Nintendo Switchre is kiadta, most azonban úgy tűnik, ismét a PlayStation hardverre és a saját ökoszisztémáján belüli játékosok elköteleződésére helyezi a hangsúlyt.
A legutóbbi Vállalati Jelentésben – amely részletes információkat gyűjt a cég teljesítményéről, működéséről és stratégiájáról – már nem szerepelt a „PlayStation hardveren kívüli játékokból származó bevétel” kategória, amely még a 2024-es dokumentumban ott volt. Ehelyett, ha a változtatás az egész pénzügyi évre érvényben marad, a japánok három fő mutatóra koncentrálnak: a konzol- és saját szoftvereladásokra, a havi PlayStation-felhasználók számának megerősítésére és a saját termékeiken rögzített összes játékorára.
Ez az irányváltás egyértelműen azt a célt szolgálja, hogy a hardver értékét a PlayStation-ökoszisztéma kapujaként erősítsék. A cég korábban is hangsúlyozta, hogy elsődleges prioritás az interakció és a játékidő, amit most még inkább alátámaszt ez a döntés. Az externális bevételek kiiktatása a PS5-öt teszi meg a stratégia központi pillérévé.
A váltás egyik oka, hogy 2024-ben a multiplatform megjelenések a PlayStation-divízió teljes bevételének mindössze 2%-át adták. Ebbe olyan játékok tartoztak, mint a Helldivers 2 Xbox Series X|S-re vagy a LEGO Horizon Adventures Nintendo Switchre. Bár ezek a megjelenések időszakosan reflektorfénybe kerülhettek, számaik elenyészőek voltak az elsődleges konzolüzletág súlyához képest.
Előre tekintve a Sony nem zárja ki, hogy adott esetben továbbra is nyisson a PC vagy más platformok felé, de a legfrissebb jelentés üzenete kristálytiszta, és külön ki is emeli: a Sony „a jövőben is az egyjátékos élmények kreatív vezetőjeként kíván előrehaladni.” A PS5 marad a stratégia magja, a felhasználói hűség megszilárdítása pedig a cél – minden jel arra mutat, hogy a vállalat megerősíti azt az identitást, amely korábban elhalványulni látszott.
A fizikai PlayStation-játékok eladásai zuhanásban
Ezzel párhuzamosan a japánok egyik legaggasztóbb problémája a fizikai játékok eladásának drasztikus visszaesése 2024-ben. Míg korábban a fizikai formátumban kiadott exkluzív és belsős címek fényesen szerepeltek, mostanra összeomlottak az eladások. Bár tavaly még mindig 73 millió példány kelt el dobozos változatban, a fizikai szoftver mindössze a forgalom 3%-át tette ki, míg a digitális értékesítések 20%-ot képviseltek.
Forrás: 3djuegos



