Két szám, kétféle valóság: míg a hivatalos adat szerint a Clair Obscur: Expedition 33 eddig 3,3 millió példányban kelt el, a fejlesztők egy interjúban elárulták, hogy valójában már 4,4 milliónál járnak az eladások. Ez bizony hatalmas különbség.
A Sandfall Interactive által készített Clair Obscur: Expedition 33 az idei év egyik legnagyobb meglepetéssikere. (A másik minden bizonnyal a Hollow Knight: Silksong lesz.) A játék jelenleg a 2025-ben megjelent címek közül a legjobban értékelt a Metacriticen, és a hivatalos adat szerint 33 nappal a megjelenése után már 3,3 millió példányban kelt el. A Gamereactor azonban rábukkant egy interjúra, amelyben a fejlesztők elárulták a valódi számot: 4,4 millió eladott példány! Ez 25%-kal több a hivatalosan kommunikált mennyiségnél.
A francia Clips du lundi-nak adott interjúban Amandine Marest technikai karaktertervező, Benjamin Dimanche producer és Florian Torres vezető játékprogramozó számoltak be a részletekről. Bár a nyilvános adat még mindig a 3,3 millió, Marest megerősítette, hogy az eladások átlépték a 4,4 milliót. Torres pedig pontosította, hogy jelenleg pontosan hol tartanak a Clair Obscur: Expedition 33 eladásai.
Egy indie játék számára ez óriási mérföldkő, főleg úgy, hogy gyakorlatilag a semmiből robbant be, annak ellenére, hogy több Xbox-os bemutatón is feltűnt. A Sandfall Interactive története jól ismert a játékiparban: fejlesztők elhagyják az AAA-s szférát, hogy megvalósítsák azt a játékot, amit mindig is szerettek volna elkészíteni, kedvenceikből inspirálódva. Az viszont ritka, hogy egy ilyen háttérrel rendelkező stúdió ekkora sikert érjen el, különösen úgy, hogy a játék az Xbox Game Passhez hasonló előfizetéses szolgáltatásokon is elérhető, ami általában rontja az eladásokat.
A Sandfall láthatóan nem akarja elszalasztani az első játék sikere nyújtotta lehetőséget: a stúdió célja, hogy a Clair Obscurt szélesebb körű franchise-zá fejlessze.
Forrás: WCCFTech



