Amerika új ellensége: a videojátékok – Gabe Newell és más tech-vezérek kongresszusi meghallgatásra idézve

Az Egyesült Államok politikai drámája most Gabe Newellt, a Steam atyját, és más vezérigazgatókat sodor reflektorfénybe, miközben a kormány újult erővel akarja megregulázni a videojátékokat. A Steam, a Discord, a Twitch és a Reddit vezetőinek kötelező lesz részt venniük egy meghallgatáson a „felhasználók online fórumokon történő radikalizálódása” ügyében.

 

Az Egyesült Államok továbbra is politikai és társadalmi káoszban forog Charlie Kirk, Donald Trump szövetségesének és konzervatív kommentátorának nemrég történt meggyilkolása miatt. Az elmúlt napokban felfokozott vita bontakozott ki az ország ideológiáiról, a fegyverek könnyű hozzáférhetőségéről és az online tartalmakról. Több közszereplő a tragédiát a videojátékok használatához és élvezetéhez kötötte – egy tendencia, amellyel sajnos nem először találkozunk. Úgy tűnik, az USA most ebbe az irányba akar elindulni, hiszen idézést küldött a Steam, a Twitch, a Discord és a Reddit vezérigazgatóinak, hogy jelenjenek meg egy hivatalos meghallgatáson a „felhasználók radikalizálódásáról online fórumokon”.

A döntést az Egyesült Államok Képviselőházának Felügyeleti és Kormányzati Reform Bizottságának hivatalos oldalán tették közzé. Pontosabban, James Comer elnök hívta meg a Discord (Humam Sakhnini), a Steam (Gabe Newell), a Twitch (Dan Clancy) és a Reddit (Steve Huffman) vezetőit, hogy október 8-án tegyenek tanúvallomást a plenáris meghallgatáson. A közlemény szerint a cél az, hogy mélyrehatóan megvizsgálják a felhasználók radikalizálódását az online fórumokon, beleértve azokat az eseteket, amikor politikai indíttatású erőszakra való nyílt uszítás történt.

Comer úgy fogalmazott, hogy a Kongresszusnak „kötelessége felügyelni azokat az online platformokat, amelyeket a radikálisok politikai erőszak terjesztésére használtak”. Emiatt követeli a fent említett vezérigazgatók jelenlétét, hogy magyarázzák el: „milyen intézkedéseket tesznek annak érdekében, hogy platformjaikat ne lehessen aljas célokra kihasználni.”

Az, hogy Comer kizárólag a Steam, a Discord, a Twitch és a Reddit vezetőit idézte be, jól mutatja: az USA továbbra is hajlamos a videojátékokat hibáztatni olyan gyilkosságok és lövöldözések miatt, mint Kirk esete. Pedig – ahogy sok netező kiemelte – a „felhasználók radikalizálódásának” vizsgálatához logikusan hozzátartozna az X, a YouTube, a Meta és más közösségi platformok vezetőinek meghallgatása is, ahol szintén osztanak meg politikai, sőt sokszor szélsőséges tartalmakat. Mindazonáltal egyelőre nem esett szó ezen szereplők idézéséről.

 

Az Egyesült Államok már régen a videojátékokat okolja

 

Minden jel arra mutat, hogy az Egyesült Államok inkább a videojátékokat veszi célkeresztbe, semmint hogy a fegyverkereskedelem problémáját kezelné. Valójában az a gondolat, hogy a digitális élmények összefüggnek a bűnözéssel és a lövöldözésekkel, Kirk meggyilkolása után ismét felerősödött. Robert F. Kennedy Jr., az egészségügyi és szociális szolgáltatások minisztere szintén e hobbit, valamint a közösségi médiát nevezte meg a fegyveres erőszak egyik lehetséges okaként.

A PBS-nek adott interjújában Kennedy megerősítette, hogy az Országos Egészségügyi Intézet vizsgálja a fegyveres erőszak lehetséges okait, köztük az összefüggéseket a közösségi média használata, a pszichiátriai szerek, a videojátékok és a lövöldözések között. Vagyis az az elképzelés, hogy a digitális kalandok fegyveres bűncselekményekhez vezetnek, már nem puszta teória, hanem hivatalos szervek próbálnak bizonyítékokat találni erre a kapcsolatra.

Ez a narratíva azonban nem csak politikusok és hivatalnokok között terjed, hanem a lakosság felé is sugárzik a médián keresztül. Alig pár órája számoltunk be róla, hogy a FOX News is csatlakozott a trendhez, kijelentve, hogy „erős kapcsolat” lehet a videojátékok és Kirk meggyilkolása között. „Az FBI és számos vizsgálat is kimutatta, hogy sok lövöldöző belemerül ebbe a fantáziavilágba; játszanak ezekkel a játékokkal, majd a valóságban is elkövetik a tetteiket” – hangzott el a műsorban. „A fantázia és a valóság közötti különbség megfejtése olyasmi, amit a hatóságok mindenképpen vizsgálni fognak a viselkedéselemzés során.”

Mindez azt mutatja, hogy az USA továbbra is inkább a videojátékokat hibáztatja, ahelyett hogy a fegyveres erőszak valódi okait kezelné. Emlékeztetőül: a Everytown for Gun Safety adatbázisa szerint 2025-ben eddig 91 iskolai lövöldözés történt. A helyzet annyira súlyos, hogy már külön weboldal (Gun Violence Archives) is működik, amely minden egyes fegyveres bűncselekményt nyomon követ. Ennek ellenére a vezetők inkább a pixelek világára fókuszálnak, mint arra, ami valójában széttöri az amerikai társadalmat.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.