PlayStation 6: nem a handheld, hanem a PC fogja majd vissza a játékait? [VIDEO]

Egy érdekes pletyka szerint a Sony next-gen konzoljára készülő játékokat nem az új PlayStation handheld foghatja vissza, hanem a játékok PC portjai…

 

Moore’s Law is Dead Broken Silicon podcastjének új epizódjában Bryan Heemskerk, a Massive Damage munkatársa kommentálta a Sony next-gen hardveréről szóló pletykákat, és érdekes megfigyeléseket tett azzal kapcsolatban, hogy a handheld valószínűleg nem fogja vissza a házi konzolokat. Heemskerk kiemelte, hogy a felbontás utáni korszakban élünk, amikor egy olyan játék mint a Street Fighter 6, jobban néz ki a Nintendo Switch 2-n mint az Xbox Series S-en még akkor is, ha a Nintendo rendszeren alacsonyabb felbontással fut.

Ha a felbontási célokra koncentrálunk ahelyett, hogy lecsökkentenénk a vizuális beállításokat, amit a legtöbb fejlesztő nyilvánvalóan hatékonyabbnak tart, akkor a játékok otthoni konzol verziójának handheldre való lefokozása nem jelentene nagy akadályt, különösen, ha a kiszivárgott specifikációk helyesek, és olyan felskálázó technológiákat használnak mint a PSSR és az AMD FSR 4, amelyek egyre gyorsabban fejlődnek.

Még ha az asztali és a handheld PlayStation 6 közötti különbségek végül nagyobbak is lesznek mint a kiszivárgott specifikációk sugallják, valószínűleg nem fog megismétlődni az Xbox Series X és Xbox Series S helyzete, főleg a piaci részesedés miatt. Figyelembe véve a Sony jelenlegi piaci részesedését és azt, hogy a handheld mit tudna elérni egy olyan piacon, amely minden eddiginél kedvezőbb ezeknek az eszközöknek, nem lesz túl nehéz a PlayStation handheldet alaprendszerként meghatározni, amit a Microsoft soha nem tudott megtenni a Series S esetében a piaci részesedése miatt.

Heemskerk szerint a most már kötelezőnek nevezhető PC portok nagyobb eséllyel fogják visszatartani a PlayStation 6 játékokat. Manapság minden PlayStationös konzolos játékot úgy fejlesztenek, hogy a konzol után PC-re is eljusson. Mivel figyelembe kell venni a különböző konfigokat, ahol sok esetben elavult a hardver (régebbi GPU-k), valamint a tárhely okozta bottlenecket, a fejlesztők nem valószínű, hogy olyan játékot készítenek, amely a konzol teljesítményét a végsőkig kihasználná, ha ez végül problémákat okozhat a PC-s port fejlesztésében.

Heemskerk példaként hozza fel a Metal Gear Solid Delta: Snake Eater-t, egy multiplatform játékot, ami a PS2-t a határainak végsőkig kihasználó játékot újrateremtette, de nem sokkal jobb mint a Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, és sok technikai problémával küzd. A másik példa a jelenleg csak PlayStation 5-re elérhető Death Stranding 2: On the Beach, amely komolyan kihasználja a rendszer adta lehetőségeket, és a Decima Engine-t a határainak végsőkig kihasználja. A Metroid Prime Remastered szintén egy példa egy konzolexkluzív játékra, amely a Nintendo Switch képességeit feszegette annak köszönhetően, hogy nem kellett PC-portot készíteni hozzá.

Mivel az AMD nem rendelkezik olyan piaci részesedéssel, amely lehetővé tenné az új generációs konzolokhoz fejlesztett új funkciók széles körű elterjedését, könnyen belátható, hogy a játékok PC-re való portolása valószínűleg hatással lesz arra, hogyan tudják kiaknázni az új hardver előnyeit. Figyelembe véve, hogy a játékipar mennyit változott az elmúlt néhány évben, izgalmas lesz látni, hogy a Sony és a Microsoft hogyan fogja kezelni a PlayStation 6 és a next-gen Xbox előtt álló kihívásokat.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.