Egy ritka Steam-hiba miatt a 10 éven át fejlesztett Planet Centauri teljes megjelenése szinte teljesen észrevétlen maradt. Bár több mint 100 ezer példányt már eladtak korábban, a 130 ezer kívánságlistázó felhasználó közül senki sem kapott értesítést a megjelenésről. A Valve végül elismerte a hibát, de a fejlesztők így is súlyos pénzügyi veszteséget szenvedtek el.
Kilenc hónappal az 1.0 megjelenés után a fejlesztők megtudták, hogy a hiba nem éppen az ő készülékükben volt…
A Planet Centauri, egy 2D-s sandbox játék, amely túlélési, lénygyűjtési és automatizálási elemeket ötvöz, nem érte el azt az 1.0 rajtot, amire várhatott. Annak ellenére, hogy több mint 100 ezer példány kelt el, és több mint 130 ezer felhasználó tette kívánságlistájára a több mint 10 éves (!) korai hozzáférés alatt, az indie fejlesztő Permadeath csak nézte, ahogy a Planet Centauri teljes kiadásának napja elérkezett… és a világ szinte észre sem vette, hogy a játék kilépett a korai hozzáférésből.
Laurent Lechat, a Permadeath fejlesztője a Redditen írta, hogy öt nap alatt 581 példányt adtak el. A játék még a 2. oldalon sem jelent meg, láthatatlan volt, így teljes kudarcot vallott. Eddig nem értették, miért. Kilenc hónapnyi zavarodottság és frusztráció után a Permadeath végre magyarázatot kapott magától a Valve-tól: amikor a Planet Centauri végre megjelent, senki sem tudott róla azok közül, akik a kívánságlistájukra tették, mert a Steam nem értesítette őket. A Permadeathnek küldött emailben a Valve azt írta, hogy a Planet Centauri 1.0 megjelenése során egy hiba lépett fel, amely nagyon kevés játék megjelenését érintette (2015 óta kevesebb mint 100-at), és amelynek következtében nem küldtek emailes értesítést a játék megjelenéséről azoknak, akik a kívánságlistájukra tették.
Bár nem valószínű, hogy a Planet Centauri 130 ezer wishlistelése mind eladásokhoz vezetett volna, a Steam elmulasztotta elküldeni a megjelenés napján az értesítéseket, ami azt jelentette, hogy a Planet Centauri nem kapott döntő lendületet akkor, amikor az a Valve hírhedten versenyképes felfedező algoritmusa számára a legfontosabb lett volna. A Steam kurátori algoritmusai fekete dobozok, de az első napi eladások robbanásszerű növekedése a Planet Centauri-t (amelynek 1.0 trailerét csaknem félmillióan nézték meg a YouTube-on) a Steam új és népszerű listájára helyezhette volna. Ha a megjelenésről szóló értesítéseket elküldték volna az érdeklődő felhasználóknak, akkor a játék beléphetett volna a YouTube-felhasználók és streamerek radarjára, akik hozzájárulhattak volna a figyelemgazdaság további hullámzásának. Csak találgatni tudunk, hogy mennyivel jobban fogyott volna a Planet Centauri, de szinte biztos, hogy jobban fogyott volna.
Emailjében a Valve felajánlotta a Permadeathnek, hogy a Planet Centauri-t a Steam napi ajánlatai között szerepelteti, hogy így segítse pótolni az elvesztett láthatóságot. Lechat szerint a csapat most már jobban megérti a helyzetet. Ez igazságtalan, de nem tudnak változtatni a dolgokon. Elindítottak egy második projektet, mert pénzügyileg lehetetlen tovább javítgatni a játékukat, és előre haladnak, mert ez az egyetlen lehetőségük.
Lechat elmondta, hogy a Permadeath erőfeszítései most egy roguelike játékra koncentrálódnak, amelyet a Planet Centauri-val azonos motorral építenek, mivel pénzügyi helyzetük miatt a sikertelen indítás további támogatása kivitelezhetetlen. Azért osztotta meg történetét, hogy kifejezze haragját, és hogy felhívja a figyelmet azokra a problémákra, amelyeket egy, a PC-s játékpiac 99%-át birtokló platform okozhat, ha a fogaskerekek nem úgy működnek, ahogy kellene.



