A Digital Foundry szerint az FPS teljesítmény fokozatosan romlik még PS5 Pro és Xbox Series X konzolokon is. A Borderlands 4 konzolos verzióinál furcsa megoldást találtak ki, de ez inkább aggodalomra ad okot.
Manapság szinte minden AAA-megjelenés küzd teljesítménybeli gondokkal, és nincs ez másképp a Borderlands 4 esetében sem. Bár a Gearbox loot-shootere remek cím, sok játékos túl sok hibával találkozik a gyenge optimalizáció miatt. A jó hír az, hogy a fejlesztők már elkötelezték magukat a javítás mellett PS5-ön, Xbox Series X|S-en és PC-n, de a Digital Foundry most belépett a beszélgetésbe.
A Digital Foundry sürgős javításokat követel
A Digital Foundry elemzői megerősítették, hogy konzolokon az FPS fokozatosan romlik 30–60 perc játék után, és „60 fps alá is beesik még PS5 Pro és Xbox Series X konzolokon is”. Az újraindítás átmenetileg visszaállítja a teljesítményt, de „ez nem lehet elvárt megoldás a játékosoktól” – mondták.
A Digital Foundry szerint a játékban memória- vagy gyorsítótár-kezelési gond lehet, ami miatt sürgős patchre van szükség. A Gearboxtól Randy Pitchford elismerte a PS5 Pro teljesítményproblémáit, és ideiglenes megoldásként a játék óránkénti újraindítását javasolta. Eközben a PC-s verziók stabilitásjavító frissítéseket kaptak, a fejlesztők pedig azt ajánlják, hogy grafikai módosítások után hagyjuk 15 percig újrakompilálni a shadereket.
Ennek ellenére a Steam-értékelések továbbra is „Vegyes” besorolásúak, és a Digital Foundry figyelmeztet, hogy a „Bastard” grafikai beállítást egyelőre kerüljük, mert akadozást okozhat erős PC-ken is. „A Borderlands 4 hatalmas technikai előrelépésekkel indokolja a hatéves várakozást, de a konzolokon jelenleg nem tudja tartani a 60 fps célt, ezért a patch a lehető leghamarabb szükséges” – írták (IGN-en keresztül).
„A PS5 Pro és a Series X fokozatosan romló teljesítménye végül 30 fps közeli fájdalmas szakaszokhoz vezet. Az óránkénti újraindítás pedig tényleg nem lehet normális elvárás. Ez a polírozás hiánya a hibákban is látszik. Ismét csak várunk egy frissítésre, ami majd megmenti a helyzetet.”
PC-n egyelőre a DLSS vagy más felskálázó technológia frame generation funkciójával lehet segíteni a helyzeten.
Forrás: 3djuegos



