A Borderlands 4 esetében a PC-s teljesítmény optimalizálása került előtérbe, ugyanakkor a fejlesztők hangsúlyozzák, hogy a konzolokat sem hanyagolják el. Graeme Timmins kreatív igazgató emlékeztetett rá, hogy a javítások PlayStationön és Xboxon hosszabb folyamaton mennek át a tanúsítás miatt. „Mindennel próbálkozunk, amit csak lehet” – mondta.
A Gearbox továbbra is minden verzió fejlesztésén dolgozik. A megjelenés után a PC-s játékosok közül sokan panaszkodtak a looter-shooter teljesítményére és optimalizálására, ezért a fejlesztők kijelentették, hogy az „első számú prioritás” a számítógépes élmény javítása frissítésekkel. Ugyanakkor a konzolos felhasználók is problémákat tapasztaltak, sőt az is kiderült, hogy a teljesítmény játék közben fokozatosan romlik. Bár akadtak, akik szerint a 2K Games leányvállalata kevesebb figyelmet fordít a PlayStationre és Xboxra, a csapat biztosította a közönséget, hogy „mindennel próbálkoznak, amit csak lehet” a frissítések kiadásáért. A konzolos folyamat azonban alapvetően más, mint a PC-s.
Graeme Timmins, a Borderlands 4 kreatív igazgatója egy X-felhasználónak válaszolt ezekkel a szavakkal. Megerősítette, hogy a Gearbox figyeli a speedrunokhoz ideális exploitot, de nem tervezik kijavítani, hacsak nem okoz „közvetítési vagy instabilitási gondokat,” mivel nem akarják „elrontani az emberek szórakozását.” Ugyanakkor emlékeztetett arra, hogy „a konzolos tesztelés és tanúsítás jóval összetettebb, mint a PC-s frissítések kiadása.”
A gyakorlatban a fejlesztőknek a PlayStationtől és az Xbox-tól kell engedélyt szerezniük minden frissítés előtt, ami több belső tesztből áll, hogy biztosítsák a lehető legjobb élményt. Ez a folyamat jelentősen lassítja a megjelenést, míg PC-n a változtatások sokkal gyorsabban bevezethetők. Timmins hangsúlyozta: „[A konzolos frissítések] egyszerűen tovább tartanak, mivel az első felek garantálják, hogy jó minőségű javítások érkezzenek.” Ugyanakkor megerősítette, hogy a fejlesztések „hamarosan megérkeznek, és mindent megteszünk, hogy a lehető leggyorsabban elérhetők legyenek.”
A Borderlands 4 már 2,5 millió játékost ért el
A teljesítményproblémák nem mindenkit érintenek, de sokan gond nélkül élvezik a kalandjukat Kairosban. A Gearbox közben már dolgozik a hibák kijavításán. Az Alinea Analytics elemzőcég a GamesIndustry közlése szerint előzetes adatok alapján a Borderlands 4 több mint 2,5 millió játékost gyűjtött össze, ami 150 millió dollár bevételnek felel meg. Ebből több mint 1,3 millió példány a Steamen kelt el, a többi konzolokon.
Forrás: 3djuegos



