TECH HÍREK – Mark Zuckerberg cége nem akar lemaradni az Apple-től (Vision Pro) vagy a Samsungtól.
A Meta úgy tűnik, elszántan törekszik arra, hogy a felhasználókat rávezesse a szemüvegek mindennapi technológiai eszközként való használatára. Amíg a cég nem fektet be teljes erővel az AR-projektjébe, addig ez nem fog futurisztikusnak tűnni, és a váltás természetesebb lesz. Először a Ray-Ban okosszemüvegekkel indultak, majd hozzáadtak egy apró képernyőt az értesítések megjelenítéséhez, és egy jelentés szerint újabb lépést tesznek, hogy piacra dobjanak egy kettős kijelzős változatot. A Meta nem fogja megvárni az AR-szemüvegét, amely 2027-ben jelenik meg, és agresszívebben nyomul a termékkategóriában.
Mark Gurman, a Bloomberg szerkesztője szerint a vállalat már megkezdte egy új okosszemüveg-készlet fejlesztését, amely nem lesz hétköznapi, mivel két kijelzővel rendelkezik, egy-egy mindkét oldalon. Bár ezek nem tartoznak pontosan az AR kategóriába, mégis jól mutatják a Meta törekvéseit a mindennapi augmentált valóság felé. 2021-ben a vállalat a Ray-Bannel együttműködve hozta piacra első generációs okosszemüvegét, amely inkább a kézmentes fotózásra, videózásra és telefonálásra összpontosított. 2023-ban a második generációs modell kamerái, hangja és hangsegéd funkciói voltak az újítások. Idén újabb lépés volt a Ray-Ban Display szemüveggel, amely beépített képernyőt kapott az értesítések és a gyors frissítések megjelenítésére, és amelynek célja az volt, hogy megváltoztassa az emberek szemüveghez való viszonyát és a szemüveg használatának módját.
A Meta új kezdeményezése, a kettős kijelzővel ellátott okosszemüveg lehetővé teszi, hogy az információk mindkét oldalon elérhetők legyenek. Bár ez önmagában nem tekinthető AR-élménynek, a Meta közelebb jut hozzá az üzenetek, navigációs utasítások vagy akár a naptár gyors áttekintésének lehetőségével. Nem tűnik trükknek, hanem valójában olyasvalaminek, amit naponta használhatunk. Mivel az AR-szemüvegek piacra dobása nem egyszerű és sokkal több munkát igényel, logikus, hogy a Meta nem várja meg az összes lépés megvalósítását, mielőtt más kezdeményezéseket vezetne be. Így a felhasználók is fokozatosan hozzászoknak ahhoz az elképzeléshez, hogy a szemüveget képernyőként használják.
A kettős kijelzős okosszemüveg nem éppen az AR sci-fi álom megvalósulása, de segíthet az embereknek megszokni és kényelmesebbé tenni ezt az elképzelést.



