A Konami és a Neobards túlélőhorrorja a lenyűgöző grafika mögött kemény kompromisszumokat rejt: a PlayStation 5 konzolokon néhol már a PS2 korszakot idéző felbontásra is lecsökken a játék képe, miközben a PlayStation 5 Pro sem tud komoly előnyt felmutatni.
A Silent Hill f hamarosan megjelenik, és bár a Neobards Entertainment és a Konami új játéka vizuálisan lenyűgöző, a PlayStation 5-ös konzolok bizony megszenvednek az Unreal Engine 5 és a Lumen hatalmas igényeivel. A horrorjáték a régi elemeket ötletes újdonságokkal ötvözi, és minden esélye megvan arra, hogy a sorozat egyik legemlékezetesebb része legyen – ha el tudjuk nézni a technikai kompromisszumokat.
A ElAnalistaDeBits friss videója (lentebb beágyazva) rávilágít: a Performance mód a PlayStation 5-ön akár 360p-ig is leskálázza a felbontást, míg a PlayStation 5 Pro-n tartósan csak 720p-t tud. Ez a látvány bizony sokakat visszarepít a PlayStation 2 vagy PlayStation 3 korszakába, ahol ez még elfogadott volt. A grafikai élményért tehát súlyos árat fizetünk.
Nem kikapcsolható felskálázó, zavaró zajjal
A Pro modellen a PlayStation Spectral Super Resolution nevű felskálázó sem segít sokat: az árnyékokban és a környezeti okklúzióban zavaró zaj figyelhető meg. Hasonló problémákat már két másik Konami-játéknál is láthattunk: a Silent Hill 2 Remake és a Metal Gear Solid Delta: Snake Eater esetében is előfordultak ilyen vizuális hibák. Ráadásul ezt a felskálázót nem lehet kikapcsolni, így a PS5 Pro felhasználók kénytelenek együtt élni a hibákkal, legalábbis egyelőre.
PC-n némileg jobb a helyzet: itt a Silent Hill f stabilabb teljesítményt nyújt, csupán néhány apróbb problémát jelentettek a játék elején és a későbbi szakaszokban. Ugyanakkor még itt is szükség lehet a 1080p-ről történő lejjebb skálázásra, ami újra felveti a kérdést: vajon tényleg készen áll a mai hardver az Unreal Engine 5 teljes potenciáljának kihasználására?
Forrás: WCCFTech



