Dying Light: The Beast – Állati szörny

TESZT – DLC-ből lett különálló játék a Techland legújabb műve, és mivel a lengyel fejlesztők a minap közölték, hogy 3-4 évente szeretnének kiadni egy új epizódot a Dying Light franchise-ban, ezért jobb, ha már most azt tanácsoljuk a csapatnak, hogy ha ehhez hasonló szinten lesz a többi játék is, akkor sokan vissza fognak térni a második, vagy esetleg az első részhez… és az nem nagyon vetne jó fényt rájuk.

 

Ha röviden kellene beszélni erről a játékról, akkor csak azt tudnánk ide írni, hogy színvonalban ez bizony elmaradt az eddig látottaktól.

 

A Techland vezére szerint a Dying Light 2 elfelejtette, mitől volt különleges a sorozat, de a Dying Light: The Beast visszatér a gyökerekhez: „Számunkra ez tényleg a Dying Light 3.”

 

Kyle Crane a kísérletek után

 

Szóval ez egy DLC-ként indult, és ezért van az, hogy aki a Dying Light 2: Stay Human Ultimate Edition-jét megvásárolta, ingyen kapja meg a DLTB-t, ami az eddigi sebességhez képest kicsit más tempót diktál. Castor Woodsban játszódik, ami egy kisváros, erdős, barlangos területekkel és ipari szekciókkal, de a falusi feeling megvan. Autókkal lehet ide-oda menni (többnyire megfelelő irányítással), ami eleinte kifejezetten bosszantó lesz, mert nem egyszer kaphatjuk magunkat azon, hogy kifogyott a benzin, bár cserébe tetszetős látvány, ahogy a zombik hadát szedhetjük cafatokra (a la Carmageddon). Érdemes a folyók közelébe nem menni, mert ha abban landol a verda, onnan nincs kiút.

Hősünk amúgy a Baron (Báró) ellen esküdik bosszút, mert Kyle-on rengeteg kísérletet végzett el. Csakhogy az évekig tartó kísérletezés után mutáns DNS van Kyle-ban, így képes szörny módjára viselkedni, amit úgy érhetünk el, ha a bevitt támadásokból feltöltődik a csík, hiszen ekkor lehet a Beast Mode-ot aktiválni. Ezzel ideiglenesen sebezhetetlenné válhat, Kyle pedig puszta kezeivel eléggé erős támadásokat hajthat végre. És ezeket még fejleszteni is lehet a nagy mutánsok, a kimérák legyőzésével. Kyle ezek vérével bővíti képességeit, és tovább tud Beast Mode-ban maradni.

Na ebben mutatkozik ki, hogy a DLTB más irányba ment, ugyanis a másik két játékban sokszor menekülni kell, míg itt igenis mód van arra, hogy mi legyünk azok, akitől mindenki másnak tartania kell. De ez nem mindig történik így, úgyhogy igen, néha bizony szokás szerint menekülőre kell venni. Ez, illetve a parkour a franchise lételemei, bár Castor Woods nem éppen a megszokott terület, ahol ezt csinálni lehet. Nagyobb távolságokat is megtehetünk a két épület közötti ugrással, és a telefonos kábeleken való mozgás is furcsa (ezeken sprintelni… furcsa látvány).

Az új környezettel a látvány is jelentősen módosult, ugyanis kevesebb színnel rendelkezik, és a nap alaposan átitatott mindent. A hegyek és a háztetők kissé alpesi érzést kelthetnek bennünk. A napszakváltás könnyen érzékelhető, és ez a környezetre is jó hatással van (ami a hangulatot is megemeli), bár néha beleszólhat a helyzetbe egy kis zivatar, és ha közben esetleg vezetnénk, ez kihat a járművünk fizikájára is.

Csakhogy mégsem lehet a DLTB-t tökéletesnek mondani, ugyanis volt pár dolog, ami az összképen (és ebből következően a pontszámán is) rontott. Szóval mi is a baj Kyle Crane történetével?

 

Mi történik akkor, ha tizenhárom éven keresztül kísérleteznek egy ártatlan emberrel? Ezt tudhatjuk meg a Techland önálló játékában, Dying Light: The Beast-ben amit nem mindenkinek kell megvásárolnia.

 

Kyle-dalmas kalandok

 

A DLTB checkpointjai nem mindig voltak megfelelően elhelyezve. Nem egy esetben az történt, hogy egy kudarc után a harcot megelőző párbeszédet ismét beadta a játék – nem lehetett volna esetleg a dialógus után tenni a checkpointot? Néha a növényzet a levegőben van, és volt, amikor egy biztonságos ház nem akart aktiválódni, holott a környéken senkit sem hagytunk életben. Néha skillpontok elköltését javasolja, amikor nincs mit.

Talán a játék engine-je is kissé korosodik. PC-n kimaxolva is maximum átlagosnak lehet nevezni (gyenge textúra és megvilágítás), és szaggatásra hajlamos, hacsak nem korlátozzuk a frame rate-et. Konzolon is maximum átlagos a grafika. Az audio korrekt.

Van egy másik nagyobb probléma: a Dying Light 2-höz képest kisebb a terület. Ha ez DLC lett volna, elfogadható lenne, de ez önálló játék, így ez nem állja meg a helyét. A játékmenet kezd kissé elavult lenni, mert a Beast Mode-on kívül nincsen számottevő mértékű változás. A Beast Mode maga is kissé visszafogott.

Puzzle-k lesznek, és a kimérák leküzdése esetleg kitolhatja a játékidőt, mert Kyle fejlesztése (legyen szó az ő képességeiről, felszereléséről vagy fegyvereiről) kellően le tudja kötni a rajongókat. Igen ám, de ki kell emelni, hogy a rajongókat. Nem biztos, hogy mindenki más esetében képes lesz-e hasonlóra a Techland játéka. És a végső szomorú tényező: ezt a játékot 10 óra alatt könnyen végig lehet játszani. Ennyi pénzért ez kissé kevés, mert nem egy 20 dolláros/eurós (8 ezer forintos) játékról van szó.

 

 

Elkésett néhány évvel

 

Ha esetleg a Dying Light: The Beast a PlayStation 4-es generációban jelent volna meg, akkor ez lazán kapott volna egy 8/10-es értékelést. De nem akkor jött ki, úgyhogy ez egy 7/10, és abból is egy jóindulatú. Jó a szinkronmunka, a franchise-ban megszokott humorstílus megvan, de kissé oldschool érzést kelt. Akinek bejött a Dying Light mind a két része, nyugodtan szerezze ezt be, és tekintse az értékelést 8/10-nek. A pontszámot a négy játékost támogató co-op húzta fel amúgy ide.

-V-

Pro:

+ Az új környezet
+ A co-op
+ Kyle fejlesztési lehetőségei

Kontra:

– Kisebb bejárható terület
– Elavuló játékmenet
– Rövid


Fejlesztő: Techland
Kiadó: Techland
Műfaj: Akció / Nyílt világ / Túlélő horror
Megjelenési dátum: 2025. szeptember 18.

Dying Light: The Beast

Játékmenet - 6.2
Grafika - 6.3
Történet - 7.3
Zene/hangok - 7.3
Hangulat - 7.5

6.9

Hozza a kötelezőt, ám annál többet már nem nagyon.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)