A Bloomberg friss elemzése szerint drámai mértékben nőtt a Valve digitális áruházában megjelenő játékok száma 2020 óta, ami rávilágít a modern játékipar egyik legégetőbb problémájára: egyszerűen túl sok játék jelenik meg.
Jason Schreier írása sokkoló statisztikákkal szemlélteti, hogyan alakult át az iparág az elmúlt években. A SteamDB adatai szerint 2020-ban összesen 9656 játék jelent meg a Steamen, 2024-re azonban ez a szám 93%-kal, 18 626-ra nőtt. Ez napi átlagban 51 (!) új megjelenést jelent.
A mai figyelemgazdaságban a fejlesztők nemcsak egymással versenyeznek a játékosok figyelméért és pénzéért, hanem a streaming szolgáltatásokkal, közösségi médiával és más digitális platformokkal is. Már önmagában is nehéz eladni egy játékot, de a napi szinten megjelenő új címek áradata tovább súlyosbítja a helyzetet: a hatalmas költségvetésű AAA-projektek és a kisebb indie-fejlesztések egyaránt ugyanazért a figyelemért küzdenek.
Ez a helyzet ugyanakkor nem feltétlenül jelent gondot az alkalmi játékosok számára. Számukra ez aranykor: soha nem állt még ennyi jó játék rendelkezésre különböző árkategóriákban, több platformon – sőt, olyan eszközökön is, amelyeket eredetileg nem játékra szántak, hála a felhőalapú streaming technológia fejlődésének.
A fejlesztőknek viszont egyre komolyabb kihívásokkal kell szembenézniük, különösen mivel olyan élő szolgáltatású címek, mint a Fortnite, jelentik a legnagyobb konkurenciát azok számára, akik egyetlen új, teljes értékű játékot szeretnének piacra dobni. A stúdiók ritkán indokolják leépítéseiket vagy bezárásaikat azzal, hogy „túl sok játék van”, de ez az új valóság, amellyel az iparágnak ma sokkal inkább szembe kell néznie, mint korábban.
Bár a helyzetet talán nem lehet „megoldani”, az elmúlt évek növekedése egyértelműen új normát teremtett – olyat, amellyel öt évvel ezelőtt még nem kellett számolniuk a fejlesztőknek.



