A Konami és a NeoBards Entertainment új játéka villámgyorsan elérte első fontos mérföldkövét: a feudalista Japánban játszódó horror már egyetlen nap után több mint egymillió példányban kelt el világszerte.
A Silent Hill f megjelenését két okból is hatalmas várakozás előzte meg: egyrészt ez az első igazán nagy, eredeti fejlesztés a sorozatban hosszú évek óta (bár a The Short Message saját történettel rendelkezett, önálló játéknak számított), másrészt pedig a 2025-ös év egyik legfontosabb horrorcíméről van szó. Már előre sejthető volt, hogy a japán író, Ryukishi07 közreműködése és a feudális Japánban játszódó történet sokak érdeklődését felkelti majd – most pedig meg is érkezett a hivatalos visszaigazolás: a Konami bejelentette, hogy a Silent Hill f első mérföldkövét rekordidő alatt érte el, túlszárnyalva a Silent Hill 2 Remake-et is.
A játék, amely szeptember 25. óta elérhető PS5-ön, Xbox Series X|S-en és PC-n, már a megjelenés napján megmutatta, hogy a széria csúcsformában van. A kiadó hivatalos közlése szerint az „f” eladásai még a nemrég megjelent Silent Hill 2 Remake-ét is túlszárnyalták: Japánban és a nyugati piacokon is azonnali volt a fogadtatás, hiszen a játék kevesebb mint 24 óra alatt lépte át az egymilliós eladást világszerte.
A Silent Hill f gyorsabban érte el az egymilliós eladást, mint a Silent Hill 2 Remake
Összehasonlításképpen: a Silent Hill 2 Remake-nek, amelyet a Bloober Team fejlesztett, hét napra volt szüksége ahhoz, hogy 2024. október 8-i megjelenése után elérje az egymillió eladott példányt. Mindkét esetben a statisztikák nem tartalmazzák a korai hozzáférést: a Silent Hill 2 Remake és az f is két napos előzetes hozzáférést kínált a Deluxe verziót megvásárlóknak.
A Konami külön kiemelte a játék kreatív oldalát és az abban részt vevő neves alkotókat. A forgatókönyvet Ryukishi07 írta, akit pszichológiai horror vizuális regényei tettek híressé; a lény- és karakterdizájnt kera készítette; a zeneszerzésért pedig a sorozat veterán komponistája, Akira Yamaoka felelt, akit Kensuke Inage segített. Mindez együtt egy nyomasztó és mélyen magával ragadó atmoszférát teremt.
Világosan látszik, hogy a Silent Hill f célja a sorozat modern mércéjévé válni, párhuzamosan a Silent Hill 2 Remake-kel, amely 2024 egyik legnagyobb megjelenése volt. A korai értékesítési siker alátámasztja a projekt ambícióját, és minden jel arra utal, hogy a Konami a jövőben is komoly erőforrásokat fordít majd a franchise bővítésére.
Forrás: 3djuegos



