Van azonban egy csavar: a King Art nem a régi játék másolatát akarja elkészíteni, hanem azt az érzést szeretné újrateremteni, amit az első rész adott a játékosoknak. Ez pedig elég nehéz feladat elé állította a csapatot.
Jan Theysen kreatív igazgató és Elliott Verbiest vezető játéktervező mesélt arról, hogyan hatottak a folytatásra az inspirációk. A Dawn of War-sorozat minden egyes epizódja merész stílusbeli váltást jelentett az előzőhöz képest, így külön öröm, hogy a negyedik rész afféle „büféasztal” lett, ahol a széria történetének legjobb ötletei sorakoznak. A PC Gaming Show Tokyo Direct során megjelent új interjú betekintést nyújtott abba, hogyan valósul meg mindez a csatatéren.
Theysen szerint végül úgy döntöttek, hogy az első Dawn of War legyen az iránytűjük – az a játék hatott leginkább a folytatásra. A csapat minden tagja egyetértett abban, hogy az eredeti rész egyik legjobb eleme a sync kill rendszer volt. Amikor az ellenséges egységek összecsaptak, nem csak egymás mellé estek, hanem valódi harc bontakozott ki: láthattuk, ahogy az egyes katonák megsérülnek egy találat után, nem pedig csak véletlenszerűen hullanak el.
Verbiest elárulta, hogy ezt a rendszert nemcsak meg akarták őrizni, hanem tovább is akarták fejleszteni: nemcsak szinkronizált gyilkos animációkat terveznek az egymással küzdő egységek közé, hanem szinkronizált közelharcot is, amelyet egy új harci rendezőrendszer támogat. Theysen szerint minden folytatásnál az a legnagyobb kihívás, hogy ne a régi játékot próbálják újraalkotni, hanem azt az élményt, amit a játékosok akkor átéltek. Ezért visszatér a bázisépítés, a hatalmas seregek, valamint a Blood Ravens és az Orc frakciók is.
Korábban, ha ilyen léptékű ütközetekre vágytunk, modokra volt szükségünk vagy játszanunk kellett a Dawn of War 3-at. Most azonban, még a hatalmas mechák nélkül is, rengeteg egység és épület jelenik meg egyszerre a képernyőn egy-egy tűzharc során, így nem kell attól tartani, hogy az akció leegyszerűsödik.
A négy kooperatív kampánnyal, a Last Stand játékmód visszatérésével és három különböző csatatípussal bőven lesz tennivaló, amikor a Warhammer 40,000: Dawn of War IV végül megjelenik PC-re.
Forrás: PCGamer



