„Néhány ember idegösszeomlást kapott.” Bár a Bully a Rockstar egyik legkedveltebb játéka lett, a fejlesztése maga volt a pokol. Ennek ellenére Andrew Wood környezettervező kitartott, mert „tudta, hogy a projekt valami különleges lesz.”
A Rockstar Games nemcsak a videojáték-iparban, hanem az egész szórakoztatóiparban is ikonikus élményeket alkotott. Azonban néhány projektjük születése extrém stressz, folyamatos túlórák és embert próbáló körülmények között zajlott. Ilyen volt például a Red Dead Redemption 2 fejlesztése is, amely rengeteg kritikát váltott ki a játékosok és az iparági szereplők körében. És mint kiderült, nem ez volt az egyetlen ilyen eset: a legendás Bully is hasonlóan nyomás alatt készült.
Legalábbis így emlékszik vissza rá Andrew Wood, a Bully környezettervezője a Retro Gamer magazinnak adott interjúban (GamesRadar+ közvetítésével). „Az emlékek szeretet-gyűlölet vegyes érzéseit keltik bennem. Ez egy szórakoztató, furcsa, pokoli, kaotikus és elképesztő időszak volt” – mondta. „Szeretettel emlékszem az emberekre, az időkre és az őrült dolgokra, amiket munka után csináltunk, de aztán eszembe jut a stressz.”
Wood szerint a fejlesztés során hatalmas volt a nyomás, és gyakran maratoni hosszúságú munkanapokat kellett teljesíteniük. Ez a helyzet egyes dolgozókat súlyosan érintett: „Állandó belső konfliktus volt a folyamatos munkaterhelés miatt. Néhány ember idegösszeomlást kapott. Összeomlottak. Nehéz volt ilyen környezetben dolgozni, de tudtam, hogy a Bully megéri majd a végén, ezért kitartottam.”
„Brutális” idők: heti hét nap, napi 18 óra
A fejlesztő „brutális” időszakokra is visszaemlékezett, különösen a fejlesztés végső szakaszában, amikor „heti hét napot dolgoztunk, napi átlag 18 órában.” A helyzet odáig fajult, hogy a Rockstar még az ebédszüneteket is megszüntette: „Ételt hoztak az irodába, hogy ne menjünk ki! Sokan már úgy érezték, mintha börtönben lennénk.” A Bully ilyen körülmények között történő fejlesztése „kiégette az embereket. Nagyon nagy volt a fluktuáció, de én maradtam, mert tudtam, hogy ez a projekt valami különleges lesz.”
A fejlesztés közbeni szenvedések ellenére Wood még mindig mély szeretettel tekint vissza a Rockstar nagy sikerű játékára. „Imádom ezt a játékot, és imádom, hogy közel 20 évvel később az emberek még mindig értékelik.” És valóban nehéz elhinni, de a Bully megjelenése óta lassan két évtized telt el – és ahogy Wood is rámutatott, a játékosok máig nosztalgiával emlékeznek vissza az élményre.
Forrás: 3djuegos



