Pedig a Funcom beismerte, hogy a lassan négy hónapja megjelent túlélő MMO 32 éves történetének eddigi legnagyobb dobása volt!
A Dune: Awakening mögött álló stúdió a Gamesindustry-nek küldött nyilatkozatában bejelentette, hogy ismeretlen számú alkalmazottját elbocsátja, ugyanakkor kijelentette, hogy a Dune: Awakening a 32 éves, nagyszerű játékok fejlesztési történelmükben a legnagyobb kiadás. A Dune: Awakening június 10-én jelent meg PC-re, és az első hónapban már több mint 1 millió példányban kelt el, miközben június egyik legnépszerűbb játéka lett, és azonnal a 2025-ös év egyik legnagyobb bevételt hozó játéka közé emelkedett.
Egyértelmű azonban, hogy a lenyűgöző indulás, és még a stúdió történetének legnagyobb és leggyorsabban eladott kiadása sem tudta megakadályozni a létszámleépítést. Vagy legalábbis a Funcom könyvelői és vezetői számára egyértelmű volt, hogy a Dune: Awakeninget a stúdió legnagyobb kiadásává tévő fejlesztőket létszámleépítéssel kell megjutalmazni…?
„A játék máris hihetetlen potenciált mutatott, és a helyes út az, ha belső erőforrásainkat új tartalmak, funkciók és fejlesztések kiadására összpontosítjuk. Az átmenet a fejlesztésről a hosszú távú élő üzemeltetésre (miközben egyúttal a jövő évi nagy konzolkiadásra is készülünk) megköveteli tőlünk, hogy átszervezzük csapatainkat, és erőforrásainkat a különböző projektek és stúdiók között összpontosítsuk. Sajnos ez azt jelenti, hogy búcsút kell vennünk kedves kollégáinktól. Ez a nehéz folyamat most kezdődik, és még nem tudjuk pontosan meghatározni a hatását. Arra törekszünk, hogy új lehetőségeket találjunk az érintettek számára. Jelenleg arra koncentrálunk, hogy ezeknek a csapattagoknak megadjuk a szükséges támogatást és útmutatást, és kérjük megértésüket, mivel a folyamat során nem fogunk további nyilatkozatokat tenni,” írta a Funcom.
Ez a hír közvetlenül azt követően érkezett, hogy a Funcom kiadta az első nagy DLC-t és tartalmi frissítést a Dune: Awakeninghez, amely egy ingyenes hétvégét is tartalmazott azoknak a játékosoknak, akik még nem ugrottak be Arrakisba, hogy maguk is kipróbálják a játékot. A WCCFTech-nek a Funcom elmondta a Gamescomon, hogy a PlayStation 5 és az Xbox Series kb. egy évvel a PC után kapja majd meg a játékot.
Forrás: WCCFTech, Gamesindustry



