Sid Meier’s Civilization VII: újabb nagy frissítés, de még hosszú az út!

A Firaxis játéka továbbra is próbál állapotán javítani, de eleddig nem nagyon tudta komolyabban elnyerni a közönség kegyeit.

 

A Civilization 7 egy jelentős frissítést kapott a héten, mivel a Firaxis továbbra is dolgozik a történelmi 4X-sorozatának legújabb és legvitatottabb részén. Az 1.2.5-ös frissítés számos finomítást és módosítást hoz, átrendezi a térképeket, javítja a felhasználói felületet és bővíti a városállamok körüli stratégiai lehetőségeket. Az 1.2.5-ös frissítés elsődleges célja a térképek generálása, mivel a Firaxis reagált a panaszokra, miszerint a folytatás földrajzi területei kiszámíthatóak és unalmasak voltak. A probléma megoldása érdekében a Firaxis szerint teljesen új alapoktól indultak ki, és létrehoztak egy új alapalgoritmust a Civ térképeinek elkészítéséhez, miközben két új térképtípust is bevezettek. A kontinensek és szigetek az új alapértelmezett térkép az egyjátékos módban, amely különböző méretű nagyobb és kisebb szárazföldeket kever össze, míg a Pangea és szigetek a cselekmény nagy részét egy hatalmas földrajzi folton helyezi el, amelynek belsejében és körülötte különálló terepek találhatók.

A felhasználói felületre vonatkozó fejlesztések elsősorban a települések fejlesztésére koncentrálnak. A változtatások részletesebb előzetes információkat nyújtanak a termelési menüben, egyértelműbb hozamjelzőket adnak az épületek elhelyezéséhez, javítják a növekedési események vizuális megjelenítését, hogy könnyebb legyen dönteni a fejlesztések és a szakemberek között, és teljesen átalakítják az építhető eszközök tooltipjeit. A Firaxis szerint a változtatások segítenek a játékosoknak eldönteni, mit építsenek, hova helyezzék el, és hogyan növeljék birodalmukat. Az 1.2.5 kétféle városállamot (diplomáciai és expanzionista) ad hozzá, amelyek szuverenitása új lehetőségeket kínál a játékosoknak. A Firaxis egy szélesebb körű stratégiai egyensúlyi átalakítást is végrehajtott, amelynek keretében a legtöbb százalékos halmozódó bónuszt numerikus bónuszokkal váltotta fel, hogy megfékezze a hatalom hólyagszerű növekedését, költség-progressziós mechanizmust adott hozzá az épületekhez, és módosította az aranygazdaságot, hogy a pénzügyek kezelése kissé nehezebbé váljon.

Ott van még a Napóleon-átalakítás is. Úgy tűnik, a francia tábornok nem felelt meg a Civ rajongók körében kialakult hírnevének, ezért a Firaxis megnövelte mind forradalmár, mind császár személyiségének erejét. Az előbbi változat most extra jutalmakat kap, ha más vezetőket támadásra buzdít, míg az utóbbi bónuszokat kap, ha más vezetőket szankcionál. Ez jelentős frissítésnek tűnik, de úgy tűnik, nem sokat javított a Civilization 7 játékosok körében elfoglalt helyzetén. A játék legutóbbi Steam-értékelései alacsonyabb pozitív százalékot mutatnak, mint az általános értékelés (43% szemben a 49%-kal). Ez nem tűnik összefüggésben állni a frissítéssel – a legfőbb probléma az, hogy sok játékos alapvetően nem szereti a Civilization 7 korszakváltási koncepcióját, amelynek keretében alapvetően minden korszak végén frakciót kell váltani.

Hogy ez milyen hatással lesz a Civilization 7 hosszú távú kilátásaira, az egyelőre nem világos…

Forrás: PCGamer, Steam

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)