Mark Cerny: a Project Amethyst nagy lépés lesz! [VIDEO]

A PlayStation vezető belső tervezője szerint az AMD-vel való együttműködés hatását ma még nem lehet felmérni.

 

A Sony Interactive Entertainment és az AMD a héten részletezte a Project Amethyst együttműködésüket (amelyet eredetileg tavaly decemberben mutattak be) egy videóban, amelyben szerepelt Mark Cerny, a PlayStation vezető építészmérnöke, valamint Jack Huynh, az AMD számítástechnikai és grafikai csoportjának alelnöke és ügyvezető igazgatója. A duó három fontos új funkciót mutatott be (Neural Array, Radiance Core, Universal Compression), amelyek a jövőbeli AMD GPU-kban és konzolokban (így a PlayStation 6-ban is) megjelennek majd. A Digital Foundry emailben néhány kérdést tett fel Cernynek, és erről szól a lent beágyazott videó.

Amikor a Sony hardver- és szoftverstratégiájának változásáról kérdezték a PlayStation 5 Pro-tól a következő PlayStation konzolig, Cerny azt mondta, hogy a Project Amethyst monumentális változást fog hozni. Azt is elismerte, hogy az olyan technológiák által nyújtott előnyök számszerűsítése, mint az univerzális tömörítés és a Radiance Core, addig kell várni, amíg a játékfejlesztők ténylegesen beépítik őket a motorjaikba (az előbbi esetében), vagy hozzáférnek az új hardverhez (az utóbbi esetében).

„Jelentősen megváltoztattuk a fókuszunkat. Korábban elsősorban PlayStation platformokra fejlesztettünk egyedi technológiákat. Most azonban a Project Amethyst keretében sokkal nagyobb hangsúlyt fektetünk az AMD-vel való közös tervezésre és fejlesztésre az AMD hardver- és könyvtár-fejlesztési terveinek megfelelően. Ez a változás nagyon nagy hatással lesz, mert amikor a fejlesztők úgy tudják megalkotni a technológiájukat, hogy az több platformon is működni fog (például asztali számítógépeken, laptopokon, konzolokon), akkor az új funkciók sokkal nagyobb teret nyernek majd. Úgy gondolom, hogy a múlt héten bejelentett technológiák hatása óriási lesz!

Tudjuk, hogy ezekkel a technológiákkal nagyszerű dolgok várnak ránk, de nehéz (vagy lehetetlen) számszerűsíteni őket. Az univerzális tömörítés tekintetében nagy reményeket fűzök a gépi tanulással való szinergiákhoz. Például az FSR és a PSSR visszatérő neurális hálózatok, amelyek funkciótérképeket írnak a rendszer memóriájába – ezek a funkciótérképek mennyire lesznek jól tömöríthetők? A Radiance Core hasonló, nyilvánvalóan remek módszer a feldolgozásra, de gyanítom, hogy prototípusokat kell adnunk a játékfejlesztők kezébe, hogy megértsük, milyen mértékben tudják „szintet lépni a motorjaikkal”,” mondta Cerny.

Mindezek a funkciók jelenleg csak szimulációban léteznek, így időbe telik, mire a fejlesztők kipróbálhatják őket. Cerny egyetértett azzal, hogy az univerzális tömörítés különösen fontos, mert generációról generációra egyre bonyolultabbá válik a memória sávszélességének jelentős növelése. Megerősítette, hogy a Sony (és ezzel együtt az AMD) különösen érdekelt a gépi tanulás és a sugárkövetés fejlesztésében a következő hardverükhöz képest a hagyományos raszterizáláshoz, amely (ahol lehetséges) némi fejlesztést kap, de egyértelműen már nem áll a középpontban.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)