A Square Enix nem hagyja magát: az Octopath Traveler 0 több mint 100 órás kalandot és meglepetéseket ígér

„Nem engedhetjük, hogy más stúdiók előzzenek meg minket ilyen játékokban” – vallja a Square Enix, amely a JRPG-reneszánsz közepén reagált a versenytársakra, és új meglepetéseket ígér. Az Octopath Traveler 0 alkotói megerősítették a játék hosszát és több új részletet is elárultak.

 

A bejelentése óta kisebb viták övezik a Square Enix új JRPG-jét – főként a spanyol fordítás hiánya miatt –, ám számos ok van rá, hogy figyelemmel kísérjük a projektet. Az Octopath Traveler 0 a Champions of the Continent mobilos ágazatának továbbfejlesztett változata, amely ötvözi az első két rész elemeit, ugyanakkor számos újítást hoz a harcrendszerben, a történetmesélésben és a hangulatban is. Ezúttal például saját várost építhetünk, hasonlóan a Level-5 legendás Dark Cloud játékához – ez pedig fontosabb szerepet kap, mint elsőre gondolnánk.

Az Octopath Traveler valódi szíve a saját történeted – a városépítés ennek középpontjában áll. A játék elején a gonosz elpusztítja az otthonodat, és neked kell újjáépítened, hogy menedékké váljon.” – mesélte Hirohito Suzuki, a játék producere. A fejlesztők szerint mindenhol változások várhatók: a játékosok folyamatosan visszatérnek saját falujukba, hogy újraépítsék és fejlesszék azt. Ez friss élményt kínál azoknak, akik már több mint 200 órát töltöttek az előző részekkel, bár a klasszikus JRPG-rajongók talán óvatosabban fogadják a koncepciót. Mostantól nem nyolc, előre megírt karakter története fonódik össze, hanem egyetlen hős történetét alakítjuk – méghozzá egy karaktergenerátor segítségével.

Azért döntöttünk egy főhős mellett, mert a történet alapja a Champions of the Continent világából ered. Ott nem volt egyértelmű, ki a valódi főszereplő, de most meg akartuk mutatni: ez a te történeted. Bár csak egy hőst irányítasz, nem leszel egyedül, hiszen a csapatod tagjai fontos szerepet játszanak a történetben.” – tette hozzá Suzuki, aki ugyan nem árulhatott el többet, de sejtette, hogy a mellékszereplők történetszála is kiemelt fontosságú lesz.

 

Taktikusabb harc, mélyebb szerepjáték

 

Az Octopath Traveler 0 harcrendszere is új szintre lép. A körökre osztott csaták ezúttal nyolc karaktert vonultatnak fel, akiknek elhelyezése – elöl vagy hátul – befolyásolja a harc kimenetelét. Yazuhiro Kidera, a Champions of the Continent rendezője szerint: „Szerettük volna, ha a játékos több lehetőséget kap a BP használatára, és a harcok taktikusabbak lesznek. Mivel ez a játékos saját története, csak ő képes osztályt váltani. A csapattagok képességeit viszont szabadon alakíthatod.

A fejlesztők célja, hogy nagyobb mélységet és több stratégiai szabadságot kínáljanak, ami összhangban áll az új városépítési funkcióval. A harcok ugyanakkor megőrzik az előző részek gyors tempóját – legalábbis a stúdió ígérete szerint. Suzuki elmondása alapján a játék több mint 100 órányi tartalmat kínál, beleértve az epilógus utáni extrákat és a mellékküldetéseket, még akkor is, ha nem fordítunk sok időt a városépítésre.

A játék világa a klasszikus 2000-es évek JRPG-iből merít inspirációt, de új irányokat is nyit. Bár a HD-2D grafikai stílus továbbra is meghatározó eleme a sorozatnak, Suzuki elismeri, hogy a stílus „evolúcióra szorul”. „Tudjuk, hogy változtatnunk kell ezen a látványvilágon. Nem nagy, inkább finom módosításokat végzünk, mert nehéz megtalálni az egyensúlyt a 2D és HD között. De hamarosan látni fogjátok, milyen új irányba visszük ezt a technikát.” – mondta, hozzátéve: „Nem engedhetjük, hogy más stúdiók előzzenek meg minket ebben a műfajban. A Square Enixnél nem lankadhat a figyelmünk.

Az Octopath Traveler 0 tehát merész irányváltást képvisel: elhagy bizonyos ismert elemeket, ugyanakkor újakat vezet be. A történet hagyományosabb, a harcrendszer összetettebb, és a játékos döntései most nagyobb súlyt kapnak. Hogy méltó lesz-e a legendás elődhöz, azt december 4-én tudjuk meg, amikor a sorozat új fejezete elstartol Nintendo konzolokon.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)