Ninja Gaiden 4: a fejlesztőknek az is fontos volt, hogy fairnek érződjön a játék!

A Team Ninja és a PlatinumGames így elérheti, hogy a játékosok ne érezzék úgy, hogy igazságtalanul vallottak kudarcot.

 

A korábbi Ninja Gaiden után folytatódik a kihívás mértéke. Minél idősebbek leszünk, annál inkább vágyunk a kihívásokra, és már sok történetet hallottunk a franchise brutális nehézségéről, ami miatt úgy gondoljuk, hogy sosem késő beállni a sorba, akik kíváncsiak erre a játékra. A két rendező, Nakao Yuji és Hirayama Masakazu az Automatonnak adott interjújában többször is hangsúlyozta, hogy a tisztességesség kulcsfontosságú ahhoz, hogy a nehéz játékok szórakoztatóak legyenek, és ne csak magas vérnyomást okozzanak.

Nakao elmagyarázza, hogy a Team Ninja és a PlatinumGames nemcsak arra koncentrált, hogy az akció kielégítő legyen, hanem arra is, hogy a fejlesztés központi eleme legyen a hátrányos helyzet leküzdésének katartikus élménye. Hirayama szerint a játékos és az ellenség közötti tisztességesség elengedhetetlen. „Az, hogy a halál a saját hibánknak tűnik-e vagy sem, nagyban hozzájárul a méltányosság érzésének fenntartásához. Ha a játékos indokolatlanul hal meg, nehéz neki átgondolni, mit tehetett volna másképp. De ha azért hal meg, mert több lehetőség közül rosszul választott, akkor inkább megpróbálkozik valami más stratégiával.”

Minél többet játszunk nehéz akciójátékokkal, annál inkább puzzle-ként tekintünk rájuk, és örömünket leljük abban, hogy megtaláljuk a megoldást egy olyan képességre vagy mozdulatsorra, amely az első néhány próbálkozás során teljesen értelmetlennek tűnik. Hirayama hozzáteszi, hogy ez a fajta próba-hiba ciklus csak akkor működik, ha a támadás és a védekezés között megfelelő dinamika van. Erről sokat beszélnek a Team Ninjánál, és ezt mindig is nagyra értékelték a sorozat során. Nakao egyetértett ezzel, és elmondta, hogy ő egy olyan játékot képzel el, amelyben bizonyos szintű kihívások és nehézségek vannak elszórva. „Az a katarzis, amit az ember érez, amikor leküzdi ezeket a kihívásokat, az valami, amit én igazán értékesnek tartok.”

A Ninja Gaiden 4 október 21-én jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series-re és PC-re, és mivel az Xbox Game Studios a kiadó, az Xbox Game Pass Ultimate előfizetéssel is elérhető lesz.

Forrás: PCGamer, Automaton

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.