Egyre több jel mutat arra, hogy a spanyol MercurySteam – amely a Metroid Dread és legutóbb a Blades of Fire fejlesztője – súlyosan túlterheli dolgozóit. Több jelenlegi és korábbi alkalmazott szerint a stúdióban mérgező munkakultúra alakult ki, ahol a túlórák gyakorlatilag kötelezővé váltak, a fizikai és mentális egészség pedig háttérbe szorult.
A fejlesztők arról számoltak be, hogy a MercurySteam kötelezővé tette az „önkéntes” túlórát, és mára a nyolcórás munkanap könnyűnek számít a tízórás normához képest. A problémák már a Blades of Fire megjelenése előtt kezdődtek, amikor a cég bevezette az úgynevezett „Distribucion Irregular de la Jornada” (DIJ) munkarendet. Ez lényegében hosszabb munkaidőt írt elő, miközben a túlórák kifizetéséről soha nem született egyértelmű megállapodás. Formálisan ugyan nem volt kötelező, ám amikor a dolgozók tiltakoztak, a HR részleg elismerte, hogy az extra órák valójában önkéntesek – legalábbis papíron.
„Először azt mondták, hogy a túlórák teljesen kötelezőek, anélkül hogy különbséget tettek volna a DIJ-órák és az új órák között. Úgy beszéltek róla, mintha válsághelyzetben lennénk. Drámai kifejezéseket használtak a cég helyzetének leírására, miközben valójában strukturálatlan és szabályozatlan intézkedéseket vezettek be. Azt állították, hogy a túlórát szükség szerint osztják be, pedig a törvény előírja, hogy erről írásban kell megállapodni a munkáltató és a munkavállaló között – ilyen rendszer viszont nem létezett,” mondta az egyik alkalmazott.
Úgy tűnik, a MercurySteam nem is vezetett hivatalos dokumentációt az új DIJ-ütemtervről. A vezetőség szóban közölte a változásokat, amelyek bizonyos csapatoknál heti tízórás munkanapokat jelentettek, más osztályok viszont nem kapták meg az új beosztást, vagy csak részben alkalmazták. A helyzet tovább romlott, amikor a Blades of Fire a vártnál gyengébben teljesített, és az eladási eredmények elmaradtak a kiadó elvárásaitól. A kiábrándító fogadtatás után elbocsátások következtek: egyes csapatokat leépítettek, miközben más részlegek még új embereket is felvettek. A fejlesztők hónapokig tartó crunch-perióduson mentek keresztül, és sokak számára a túlóra a mindennapi rutin részévé vált.
A belső kommunikáció szinte teljesen megszűnt: a nem munkával kapcsolatos csevegéseket letiltották, az irodában válaszfalakat állítottak fel, és a hangulat dermesztővé vált. A leépítések, a kötelező túlórák és a HR ellentmondásos üzenetei miatt az alkalmazottak morálja mélypontra süllyedt, miközben a stúdió jövője is bizonytalanná vált. Ennek ellenére a MercurySteam tovább dolgozik egy új, egyelőre be nem jelentett projekten.



