Kötelező túlóráztatás történik a Metroid Dread és a Blades of Fire stúdiójánál?

Egyre több jel mutat arra, hogy a spanyol MercurySteam – amely a Metroid Dread és legutóbb a Blades of Fire fejlesztője – súlyosan túlterheli dolgozóit. Több jelenlegi és korábbi alkalmazott szerint a stúdióban mérgező munkakultúra alakult ki, ahol a túlórák gyakorlatilag kötelezővé váltak, a fizikai és mentális egészség pedig háttérbe szorult.

 

A fejlesztők arról számoltak be, hogy a MercurySteam kötelezővé tette az „önkéntes” túlórát, és mára a nyolcórás munkanap könnyűnek számít a tízórás normához képest. A problémák már a Blades of Fire megjelenése előtt kezdődtek, amikor a cég bevezette az úgynevezett „Distribucion Irregular de la Jornada” (DIJ) munkarendet. Ez lényegében hosszabb munkaidőt írt elő, miközben a túlórák kifizetéséről soha nem született egyértelmű megállapodás. Formálisan ugyan nem volt kötelező, ám amikor a dolgozók tiltakoztak, a HR részleg elismerte, hogy az extra órák valójában önkéntesek – legalábbis papíron.

„Először azt mondták, hogy a túlórák teljesen kötelezőek, anélkül hogy különbséget tettek volna a DIJ-órák és az új órák között. Úgy beszéltek róla, mintha válsághelyzetben lennénk. Drámai kifejezéseket használtak a cég helyzetének leírására, miközben valójában strukturálatlan és szabályozatlan intézkedéseket vezettek be. Azt állították, hogy a túlórát szükség szerint osztják be, pedig a törvény előírja, hogy erről írásban kell megállapodni a munkáltató és a munkavállaló között – ilyen rendszer viszont nem létezett,” mondta az egyik alkalmazott.

Úgy tűnik, a MercurySteam nem is vezetett hivatalos dokumentációt az új DIJ-ütemtervről. A vezetőség szóban közölte a változásokat, amelyek bizonyos csapatoknál heti tízórás munkanapokat jelentettek, más osztályok viszont nem kapták meg az új beosztást, vagy csak részben alkalmazták. A helyzet tovább romlott, amikor a Blades of Fire a vártnál gyengébben teljesített, és az eladási eredmények elmaradtak a kiadó elvárásaitól. A kiábrándító fogadtatás után elbocsátások következtek: egyes csapatokat leépítettek, miközben más részlegek még új embereket is felvettek. A fejlesztők hónapokig tartó crunch-perióduson mentek keresztül, és sokak számára a túlóra a mindennapi rutin részévé vált.

A belső kommunikáció szinte teljesen megszűnt: a nem munkával kapcsolatos csevegéseket letiltották, az irodában válaszfalakat állítottak fel, és a hangulat dermesztővé vált. A leépítések, a kötelező túlórák és a HR ellentmondásos üzenetei miatt az alkalmazottak morálja mélypontra süllyedt, miközben a stúdió jövője is bizonytalanná vált. Ennek ellenére a MercurySteam tovább dolgozik egy új, egyelőre be nem jelentett projekten.

Forrás: WCCFTech, 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)