Egy nyílt levélben kérte a beperelt rajongói szerver mögött álló csapat, hogy a Blizzard fontolja meg egy hivatalos, legális keretrendszer létrehozását a közösségi szerverek számára – egy kis „egyedi ízzel”.
Ahogy sok más MMO rajongói projekt esetében is történt, a Turtle WoW — a World of Warcraft Classic egy továbbfejlesztett, rajongók által készített változata, új zónákkal és karaktertestreszabási lehetőségekkel — évekig tartó moddingmunka eredménye. A projekt azonban olyan sikeres lett, hogy felkeltette az eredeti fejlesztő, a Blizzard figyelmét is. Ennek következménye volt a múlt hónapban benyújtott szerzői jogi per. Október 17-én a Turtle WoW csapata nyílt levelet tett közzé, amelyben hivatalos licencelési keretrendszert kért a rajongói modok és privát szerverek számára. Az alábbiakban a levél egy részletét idézzük:
„Sok sikeres játéknak van aktív moddingközössége. Ez a játékkultúra része, a játék minőségének és a közösség szenvedélyének bizonyítéka. A World of Warcraft moddoló közössége virágzik, és ahogy egyre több eszköz válik elérhetővé, csak tovább fog nőni. A ti történetmesélésed inspirálta ezt a kreativitást, és reméljük, hogy a Blizzard a rajongók által készített tartalmakat saját örökségének tekinti, nem pedig olyan valaminek, amitől el kell határolódni. Sajnos más stúdiókkal ellentétben a Blizzardnak jelenleg nincs olyan keretrendszere, amely lehetővé tenné, hogy a miénkhez hasonló projektek jogi kockázat nélkül működhessenek. Ezt figyelembe véve tisztelettel kérjük a Blizzardot, hogy fontolja meg egy hivatalos ökoszisztéma létrehozását a rajongók által működtetett közösségi szerverek licencelésére.”
„Közösségünk nevében elmondhatjuk, hogy minden játékos mélyen hálás lenne, ha megfontolnák az együttműködést az olyan rajongói közösségekkel, mint a miénk. Egy ilyen partnerség világos, törvényes utat teremthetne a World of Warcraft univerzum örökségének továbbépítésére a ti áldásotokkal. A modderek számára hivatalos, licencelt közösségi szerverek létrehozása lehetővé tenné, hogy a Blizzard továbbra is felügyelje és irányítsa a folyamatokat, miközben ösztönözné a rajongók által vezérelt innovációt. Ez a megközelítés nemcsak gazdagítaná a játékélményt, hanem erősítené a fejlesztők és a játékosok közötti kapcsolatot is, biztosítva, hogy a World of Warcraft minden rajongó számára igazi otthon maradjon.” — írta a csapat.
A levél ezután több, hatalmas moddingközösséggel rendelkező játékot is említ, például a Team Fortress 2-t, a Fortnite-ot és a Minecraft-ot, valamint olyan MMO-rajongói szervereket, amelyek végül hivatalos engedélyt kaptak, mint az EverQuest Project 1999 és a City of Heroes Homecoming. A World of Warcraft fejlesztői az utóbbi időben több közösségi kiegészítőt is fokozatosan megszüntettek, helyettük pedig olyan hivatalos rendszereket vezettek be, amelyek részben lemásolják azok funkcióit. Azokat a kísérleteket viszont nem tolerálták, amelyek megpróbálták kikerülni ezeket a változásokat. Érdemes megjegyezni, hogy a modok és kiegészítők a közelmúltig hivatalosan engedélyezettek voltak, ám a privát szerverek mindig is ellentétesek voltak a felhasználási feltételekkel.
Az eset egyértelműen azt mutatja, hogy a Blizzard egyre inkább arra törekszik, hogy a játékosok kevesebbet – ne pedig többet – módosítsanak a játékon, miközben a rajongói kreativitást inkább hivatalos csatornák közé próbálja terelni.
Forrás: PCGamer, Turtle WoW



