Ami a Metal Gear Solid 2-nek volt a Substance, és a Metal Gear Solid 3-nak a Subsistence, az lesz a Metal Gear Solid V-nek a Definitive Subsistence – még ha ez csak egy rajongói modprojekt is.
A Metal Gear Solid V alapvetően is rengeteg lehetőséget kínál a nyitott végű lopakodós helyzetek megoldására, de sok játékos hajlamos ragaszkodni a kedvenc felszereléséhez, miután megtalálta a számára ideális beállítást. A Subsistence mód Hideo Kojima egyik válasza volt erre a problémára: a játékosok felszerelés nélkül térhettek vissza korábbi küldetésekhez, így kénytelenek voltak fegyvereket és eszközöket szerezni a terepen. Egy modder, Mohtalgear azonban úgy érezte, ez még mindig nem elég. A játék tizedik évfordulójának alkalmából úgy döntött, továbbviszi az ötletet.
A Definitive Subsistence új tartalmakkal és játékmeneti mechanikákkal bővíti a játékot, így olyan érzést ad, mintha újra először játszanánk a Metal Gear Solid V-öt. A mod jelentősen kibővíti a Subsistence rendszer részleteit, és több kulcsfontosságú játékelemhez is mélyebb mechanikákat ad. A terepi beszerzési rendszer teljesen megújult: a játékos most sokkal többféle fegyvert és eszközt gyűjthet össze a Subsistence módban. Például, ha kihallgatunk egy ellenséget, az véletlenszerű támogató fegyvert ejthet el, második kihallgatásra pedig egy támogató tárgyat is. Az ellenségek kézifegyverei is megszerezhetők, és a terepen altatófegyvereket is találhatunk. Az ellenségek mostantól minden alapfegyvert használhatnak, beleértve azokat is, amelyek korábban nem voltak elérhetők számukra, például gránátvetőket.
A mod módosítja a The Phantom Pain dinamikus bosszúrendszerét is. Az eredeti játékban ez a rendszer fokozatosan fejlődött a játék során, de a modban minden küldetésnél újraindul: ha az első ellenőrzőpontnál tűzharcot kezdeményezünk, a következő konvoj fegyveresen és páncélozva érkezhet. Ha pedig lopakodás közben lebukunk, a következő őrhelyek fokozott éberséggel reagálnak. A cél az, hogy minden küldetés kiszámíthatatlan és friss élményt nyújtson, felszabadítva a The Phantom Pain teljes potenciálját.
A mod emellett átvette a Ground Zeroes – a Phantom Pain önálló előzményének – hard módját is, amely frissíti az ellenségek látótávolságát, alvási idejét, a játékos egészségét és az álcázási értékeket. A játékos irányíthatja Ocelotot és Quietet is. Ocelot ugyan nem képes két fegyvert egyszerre használni, de a Tornado-6 továbbra is elérhető számára, míg Quiet – a nevéhez hűen – nem tud őröket kihallgatni.
A Definitive Subsistence egy hatalmas rajongói vállalkozás, amely célja, hogy a Metal Gear Solid V-öt egy frissebb, intenzívebb és dinamikusabb élménnyé tegye – egy igazi tisztelgés Hideo Kojima öröksége előtt.
Forrás: PCGamer, Nexus Mods



