Arc Raiders: a Marathon fogadtatása nekik is segített!

Aki pedig belső nézetes módot várna, ne reménykedjen, ugyanis ilyesmivel a játékot fejlesztő Embark Studios nem akar foglalkozni.

 

Két extrakciós lövöldözős játék (a Bungie-tól a Marathon reboot az Embarktól az Arc Raiders) hamarosan megjelenik, és mindkettőnek lehetősége volt felkészülni a játéktesztekkel. Az Arc Raiders tervezési igazgatója, Virgil Watkins szerint a közös időzítés szerencsés lehetőséget teremtett. Watkins számára ez egy lehetőség volt arra, hogy megnézze, hogyan reagálnak a játékosok a két játék eltérő kialakítására. Elmondta, hogy nem vizsgálta nagyítóval a játékot; elvégre a Marathon tesztjeinek többsége korlátozott hozzáférésű volt. De ő csak a játék sikereit szurkolta.

„Nagyon véletlen volt, hogy a tesztjük körülbelül akkor volt, amikor a miénk. Tudomásom szerint egyikünk sem tudta, hogy ez fog történni. Ez egy nagyon jó A/B teszt volt számunkra, mert nyilvánvalóan ők olyan döntéseket hoztak, amelyeket mi nem, és fordítva. Így összehasonlíthattuk és ellentétbe állíthattuk, hogy ezek a dolgok hogyan alakultak. Nagyon érdekes volt követni, hogy a játékosok mit gondoltak ezekről a dolgokról, vagy mi működött az ő kontextusukban, és mi nem, és mi működött volna a miénkben. A művészeti stílust nagyon hangulatosnak találtam… Személy szerint kíváncsi vagyok, hogy végül hogyan alakul. Remélem, hogy a jövőben többet láthatok belőle,” mondta Watkins.

Az Arc Raiders egy külső nézetes lövöldözős játék, és az, hogy FPP (avagy belső nézetes) módot kap, arra konkrétan semmi esély nincsen, gyakorlatilag nulla. Wartkins szerint a játékot külső nézetes perspektívára építették, és a belső nézetre való áttérés szerinte semmilyen előnyt nem jelent számunkra.

„Úgy gondolom, hogy a játékba való elmélyülésünk, a világunk és a karakterünknek a világban lévő dolgokkal, az ellenségekkel és a többi játékossal való interakciói annyira felerősödnek az animációs, hang- és környezet-csapatunk által nyújtott minőségnek köszönhetően, hogy ez egy nagyon szép csomagként működik, amelybe valóban elhelyezheted a karakteredet abban a világban. Ez nem azt jelenti, hogy ez belső nézetben nem lehetséges, de a külső nézet olyan jól működött számunkra, hogy soha nem is fontolgattuk a belsőt. Tudom, hogy vannak hibrid modellek (pl. Helldivers 2 és néhány más játék), de szerintem ha mi megpróbálnánk ezt, akkor újra kellene értékelnünk a területek felépítését és elrendezését, mert a belső nézetben nagyon specifikus látóvonalak vannak. Amint az arcodat közvetlenül egy assetbe nyomod, az egész valahogy szétesik,” tette hozzá Watkins.

Watkins szerint a játék geometriájával és az eszközök minőségével is vannak problémák, amelyeket szintén meg kell oldani, mert az Arc Raidersben minden úgy van kialakítva, hogy váll felettről, távolról lehessen látni. A végeredmény az, hogy nagyon, nagyon valószínűtlen, hogy az Embark valaha is hozzáadna egy első személyű nézőpontot, mondta Watkins – bár megérti, miért kérik ezt az emberek.

Az Arc Raiders október 30-án jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series-re és PC-re.

Forrás: PCGamer, PCGamer

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.