Az Embark szerint mesésen szerepelhet az ARC Raiders, mert tudatosan a Marathon ellenpontjának szánják; ugyanakkor Virgil Watkins, a játék tervezési igazgatója attól tart, hogy két, ennyire hasonló zsánercímnek egyszerre nem biztos, hogy jut elég hely a piacon.
Az extrakciós lövöldék felfutása óhatatlanul állandó összevetésre kényszeríti a műfaj nagyjait, és az ARC Raiders pillanatok alatt a közelmúlt egyik legvártabb projektjével, a Bungie-féle Marathon visszatérésével került párhuzamba. Mivel mindkét játék szinte azonos időben esett át játékteszteken – még ha a megjelenési dátumaik különböznek is –, az Embark Studios csapata kihasználta a véletlen egybeesést, és ott igyekezett finomhangolni, ahol a Halo „ősatyjának” új játéka esetleg hiányosságokat mutatott.
Az ARC Raidersnél is felmerült: elbír-e a piac két ennyire hasonló játékot?
Virgil Watkins, az ARC Raiders tervezési igazgatója a PC Gamernek elmondta, hogy a két projekt tesztidőszakának közelsége „szerencsés véletlen” volt, ami értékes próbaként szolgált a csapatának. „Véletlenül épp akkor zajlott náluk a playtest, amikor nálunk. Tudomásom szerint egyik fél sem számított erre előre. Remek lehetőség volt, mert ők olyan döntéseket hoztak, amiket mi nem – és fordítva. Így össze tudtuk vetni, mi hogyan sült el náluk és nálunk” – fogalmazott Watkins.
Bár az ARC Raiders és a Marathon megközelítésben különbözik, az összehasonlítás elkerülhetetlen. Mindkettő egy olyan, kemény elvárásokat támasztó műfajban próbál nagyot dobni, amely felfedezést, erőforrás-kitermelést és taktikus harcot vegyít. A PC Gamer szerint „mindkét stúdiónak ütős rajtra van szüksége”, de kérdéses, hogy egyszerre elbír-e a piac két, ennyire rokon koncepciót. Watkins szerint tanulságos volt látni, a játékosok miként reagálnak a meccstempóra, a loot-kezelésre és a csapatkoordinációra. Hangsúlyozta, hogy a „keresztbe tanulás” mindkét projektet erősíti, és új módszereket ad a közönség bevonására.
A Marathon kapcsán Watkins pozitív volt, külön dicsérve a művészeti irányt és az esztétikai ambíciót: „Nagyon hangulatosnak találom a látványvilágot… Kíváncsi vagyok, végül hová fut ki. Remélem, a jövőben még többet látunk belőle.”
Forrás: 3DJuegos



