A Starfield PS5-portja tényleg csak 2026-ban bukkan fel? Közben egy volt tervező kimondta, miért nem működött igazán

A Bethesda Game Studios űreposza továbbra sincs PlayStation 5-ön, és a legújabb pletykák alapján ez még jó ideig így is marad. A megbízható bennfentesként ismert NateTheHate szerint a PS5-ös változatot leghamarabb 2026-ban jelentik be – hacsak időközben nem fordulnak más irányba a tervek. A háttérben állítólag már a 2023-as rajt óta dolgoznak a porton, de a debütálás későbbre csúszhat, hogy egy időben érkezzen a második nagy bővítménnyel, amely új rendszerekkel és az űrjátékmenetet átalakító változtatásokkal rázná fel a Starfieldet.

 

A szóban forgó állítás egy rövid X-bejegyzésből indult, amelyben a bennfentes így fogalmazott: „Úgy hiszem, 2026-ban lesz a bejelentés, hacsak a tervek nem változnak.” A pletykát azóta több iparági oldal is átvette. Ha igaz, a PS5-tulajoknak még türelemre lesz szükségük, mielőtt újra űrutazásra indulhatnak a Bethesda univerzumában.

Időközben egy friss interjúban a stúdió korábbi rendszertervezője, Bruce Nesmith arról beszélt, miért nem tudott a Starfield a Fallout vagy a Skyrim/The Elder Scrolls szintjére érni. Szerinte a központi gond a procedurális generálásra támaszkodó irány: a véletlenszerűen előállított bolygók „nagyon hasonlóvá válnak”, nem keltik ugyanazt az izgalmat, mint a BGS kézzel megalkotott pályái. Nesmith így fogalmazott: „Nem hiszem, hogy ugyanolyan kaliberű, mint a másik kettő, de jó játék. Amikor a bolygók elkezdtek egyformának hatni, és eltűnt az izgalom, ott omlott össze számomra. Csalódás volt az is, hogy a komoly ellenfelek gyakorlatilag csak emberek. Az idegen lények inkább díszletként vannak jelen.”

A kritika lényege: önmagában a hatalmas, üres űr nem probléma (ezt az Elite: Dangerous is bizonyította), ha olyan rendszerek keretezik, amelyek miatt érdemes minden „élettelen kőzetre” figyelni. A Starfield esetében a procedurálisan generált világok nagy részét a játék gyakorlatilag ignorálta – és ez Nesmith szerint elvitte az élményt a felfedezés varázsától.

Összkép: a PS5-port bejelentése (állítólag) 2026-ra tolódik, miközben a játék körül tovább él a vita arról, hogy a technikai ambíciók és a tartalomgyártási stratégiák hogyan hatottak a játékosélményre. Ha a második kiegészítő valóban mélyebbre nyúl a rendszerekhez, az lehet az a fordulópont, amelyre a rajongók – platformtól függetlenül – várnak.

Forrás: Wccftech, PC Gamer, FRVR

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)