Ex-God of War vezető: „a játékoknak ismét szórakoztatónak kell lenniük!”

Meghan Morgan Juinio, a Santa Monica Studios korábbi termékfejlesztési igazgatója szerint a játékipar túlságosan rákattant a látványra és a technikai pompára, miközben elfelejtette, miért is játszunk: hogy jól érezzük magunkat. A volt God of War-producer szerint ideje visszatérni az alapokhoz.

 

A nyugati játékipar soha nem látott válságban van. A COVID-időszak utáni összeomlás óta több mint 45 ezer munkahely szűnt meg, miközben a fejlesztési költségek az egekbe szöktek, és a játékosok szokásai is megváltoztak. A hatalmas költségvetésű blockbusterek egyre kevésbé tűnnek fenntarthatónak, miközben a kisebb csapatok, mint a Clair Obscur: Expedition 33 vagy a Peak alkotói, virális sikereikkel a több milliárdos vállalatokat is zavarba hozzák.

Felmerül a kérdés: képesek lesznek-e a nagy kiadók – mint az Electronic Arts, az Activision Blizzard vagy az Ubisoft – áttérni szerényebb költségvetésű, de kreatívabb projektekre? Juinio szerint ez elkerülhetetlen: „Személy szerint úgy gondolom, hogy muszáj lesz. A jelenlegi fejlesztési költségek fenntarthatatlanok. Rengeteg elbocsátás történt, főleg az amerikai nyugati parton, és ez egyértelműen annak következménye, hogy már a minimumköltségek is elképesztően magasak. Nem hiszem, hogy a God of Warhoz hasonló játékok eltűnnek, de a nagy kiadók kénytelenek lesznek kisebb, akár AA-projektekkel is kísérletezni.”

A producer szerint a lényeg a szórakozás: „Lehet bármilyen gyönyörű, lehet a világ legjobb zenéje, nyerhet BAFTA-díjat – de ha nem szórakoztató, nem éri meg a befektetést, legyen az 2 vagy 500 millió dollár. A nagy kiadóknak vissza kell térniük ahhoz, hogy valóban szórakoztató, stabil alapokra épülő játékokat készítsenek. Nem kell, hogy 40 órás legyen, vagy a legmodernebb grafikával bírjon – ha az alapélmény jó, az mindent visz.”

Juinio szerint a piac telítődése is komoly akadály: a terjesztés, a láthatóság, valamint a játékosok életkora mind nehezíti az új címek helyzetét. Az Egyesült Államokban például a 205 millió játékos fele már 35 év feletti – sokan közülük egyszerűen nem foglalkoznak új játékokkal. „Hiába jó egy játék, nem biztos, hogy megtalálja a közönségét” – tette hozzá.

A szakember szerint a jövő a kisebb, de szenvedéllyel készített játékoké: miközben egy lo-fi co-op, mint az R.E.P.O., egyik napról a másikra szenzációvá válhat, egy olyan ismert márka, mint a Prince of Persia, már nem biztos, hogy képes fenntartani az érdeklődést. A játékoknak újra szórakoztatniuk kell – ez lehet az egyetlen kiút a válságból.

Forrás: PC Gamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)