Miután megjelent a Battlefield 6, a Halo társalkotója, Marcus Lehto arra panaszkodott, hogy ő és több korábbi kollégája nem kaptak megfelelő kreditet a játékban, noha a Ridgeline Games csapata éveken át a kampány alapjain dolgozott. A stúdiót az Electronic Arts 2021 őszén hozta létre, 2022-ben kezdtek felvételbe, majd 2024 februárjában Lehto távozása után röviddel bezárták. A kiadó azóta a Ripple Effecthez csoportosított át embereket, miközben a Battlefield 6 rekordokat döntött az eladásokkal és a Steamen mért egyidejű játékosszámmal. A kérdés: ki és hogyan kap elismerést egy ilyen, évekig tartó, szétszabdalt fejlesztési folyamatban?
Lehto a LinkedInen közzétett üzenetében azt írta, több egykori ridgeline-os fejlesztő neve „külön köszönet” részbe került, mások pedig teljesen kimaradtak, noha „1–2,5 évig fáradhatatlanul dolgoztak a játék alapjain”. A bejegyzéshez egy képet is mellékelt, amelyen felsorolta, szerinte kiket és milyen szerepkörben kellett volna feltüntetni a stáblistában.
A Ridgeline Games 2021 októberében indult el az EA-n belül, Lehto játékrendezői felügyeletével, kifejezetten FPS-projektekre fókuszálva. 2022 júliusában megkezdődött a toborzás egy jövőbeli Battlefield egyjátékos kampányára. Lehto 2024 februárjában – saját közlése szerint önként – távozott az EAtől, egy héttel később pedig a kiadó bezárta a Ridgeline Gamest. A stúdió egy részét a többjátékosért felelős Ripple Effect erősítette tovább.
A teljesítmény közben vitathatatlan: az EA közlése szerint a Battlefield 6 a sorozat történetének legnagyobb rajtját hozta, az első három napon több mint 7 millió példány kelt el, és a játék elérte az EA valaha mért legmagasabb egyidejű játékosszámát Steamen – ezzel maga mögé utasította az Apex Legends-et is.
Lehto szerint azonban a számok nem írhatják felül az alkotók név szerinti elismerésének fontosságát: „A játékfejlesztés csapatmunka, és minden közreműködő megérdemli a méltó elismerést.”
Forrás: VGC, LinkedIn, EA Press, VGC – Steam rekord




