Az egyik a RedLynx, a másik pedig a Massive Entertainment, és főleg utóbbi magyarázkodása tűnik viccesnek.
Kezdjük a RedLynx (Trials Rising) csapatával, ahol 60 ember veszíti el állását a mobilra való átállással. Az Ubisoft bejelentette a RedLynx átszervezésére vonatkozó javaslatát, amely része a vállalat globális törekvéseinek, amelyek célja a egyszerűsítés, a költségek csökkentése, valamint a prioritások és a hatékonyság javítása a vállalat világszerte működő stúdióhálózatában. A javaslatról való döntés meghozatala előtt az Ubisoft RedLynx kollektív tárgyalások keretében egyeztetni fog a kérdésben a munkatársaival. A kollektív tárgyalások elsősorban a gyártási és adminisztrációs csapatokat érintik, és nem érintik az Ubisoft Snowdrop engine-jén dolgozó technológiai csapatot.
A tárgyalások október 30-án kezdődnek és várhatóan november végére zárulnak. Ha a javaslat megvalósul, az maximum 60 álláshely megszűnését eredményezné. A javasolt változtatások eredményeként az Ubisoft RedLynx a többplatformos felépítésről a kis képernyőkön specializálódott stúdióra helyezné át a hangsúlyt, hogy fenntartható sikert érjen el és optimalizálja erőforrásait a stúdió egyedülálló szakértelmének legjobb kihasználása érdekében – kezdve a stúdió által vezetett két, még be nem jelentett mobil projekttel.
„Ez a javaslat a nehéz döntéseket tükrözi, amelyeket meg kell hoznunk, és alapos megfontolás után született. Tisztában vagyunk ennek a bejelentésnek a súlyával, és elismerjük, hogy ez a javaslat hatással lehet az egyénekre és a csapatokra. Biztosak vagyunk abban, hogy a javasolt változtatások mellett a RedLynx továbbra is jelentős szerepet fog játszani az Ubisoft jövőjében – előmozdítva a technikai kiválóságot a mobil eszközökön, és erősítve az Ubisoft kereszt- és többplatformos képességeit a kis képernyőkön, hogy bővítsük közönségünk elérhetőségét,” írta Celine Pasula, az Ubisoft RedLynx ügyvezető igazgatója.
A Massive Entertainment a Twitteren közölte, hogy ők sem úszták meg. Nem csoda: az Avatar: Frontiers of Pandora és a Star Wars Outlaws sem érte el sem kritikailag, sem az eladások tekintetében azt, amit a Ubisoft elvárt a csapattól. Pedig a Snowdrop engine egészen korrekt, ugyanis vizuálisan tényleg nagyon jó az imént említett két játék. Csakhogy ettől még nem lesznek szórakoztatóak…
— Massive Entertainment – A Ubisoft Studio 🎮 (@UbiMassive) October 22, 2025
„Folyamatos fejlődésünk és hosszú távú tervezésünk részeként nemrég átszerveztük csapatainkat és erőforrásainkat, hogy megerősítsük útitervünket, és biztosítsuk, hogy továbbra is a The Division franchise-ra és a játékainkat működtető technológiákra, köztük a Snowdropra és az Ubisoft Connectre összpontosítsunk. Az átmenet felelősségteljes támogatására önkéntes karrierátmeneti programot vezettünk be, amely lehetőséget ad a jogosult csapat tagoknak, hogy saját feltételeik szerint tegyék meg következő lépésüket egy pénzügyi és karrierbeli támogatást is magában foglaló átfogó csomaggal. A Massive Entertainment továbbra is teljes mértékben elkötelezett az útiterve iránt, és elkötelezett amellett, hogy nagyszerű élményeket teremtsen a játékosok számára világszerte, beleértve a The Division 2-t, a The Division 2: Survivors-t, a The Division Resurgence-et és a The Division 3-at. Ezek a projektek erőteljesen, céltudatosan és ambiciózusan folytatódnak, és alig várjuk, hogy a jövőben többet is megoszthassunk róluk,” írta a Massive, egyetlen szóval sem felhozva a leépítés kifejezést…
Elég szomorú, ami a Ubisoft körül történik…
Forrás: WCCFTech, WCCFTech, Ubisoft



